آیا جو دوسر لاغر می کند ؟

جو دوسر چند کالری دارد

آیا جو دوسر لاغر می کند ؟ جو دو سر به علت اینکه غنی از انواع فیبرهای محلول مثل بتاگلوکان می‌باشد پس با جذب زیاد آب نقش مؤثری در افزایش مدت‌زمان سیری در مصرف‌کننده، کاهش اشتها و مصرف کمتر غذا ایفا می‌کند.

همچنین این فیبر محلول کمک زیادی به کاهش چربی‌های اطراف شکم و پهلوها می‌کند و باعث افزایش ترشح نوعی هورمون در روده شده که سبب پایین آمدن مصرف کالری در فرد می‌شود و او را از احتمال چاقی حفظ می‌کند. پروتئین موجود در جو دوسر در کنار ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی یک منبع غنی برای فرد مصرف‌کننده می‌باشد به‌طوری‌که تمام احتیاجات تغذیه آن را فراهم می‌کند.

خواص جو دوسر، آیا جو دوسر لاغر می کند ؟

جو دوسر منبع خوبی از انرژی، پروتئین و چربی برای انسان و مخصوصاً کودکان می‌باشد و دارای طیف وسیعی از منابع عالی تیامین است همچنین جو دوسر منبع ترکیبات آنتی‌اکسیدانی شناخته می‌شود. بتاگلوکان موجود در جو دوسر به‌عنوان یک فیبر محلول در آن وجود دارد که میزان آن در مزارع مختلف بسته به نوع رشد می‌تواند از ۳ تا ۵ درصد متغیر باشد.

 جو دوسر دارای ارقام اصلاح‌شده می‌باشد که ازنظر میزان بتاگلوکان بسیار غنی می‌باشد به‌طوری‌که با عنوان جو‌ دوسرهای بتاگلوکان شناخته می‌شوند و جهت درمان دیابت نوع ۲ کاربرد دارند.

همچنین این فیبر محلول در کاهش کلسترول و قند خون نیز نقش مؤثری دارد پس در حفظ سیستم گردش خون و جلوگیری از گرفتگی عروق خونی نیز تأثیرگذار است. درواقع طبق مطالعات انجام‌شده مصرف جو دوسر باعث کاهش میزان کلسترول بد خون LDL و افزایش کلسترول خوب خون HDL و کاهش خطر انسداد عروق کرونر قلب می‌شود.

مکانیسمی که صورت می‌گیرد بدین گونه است که فیبرهای محلول با کلسترول و اسیدهای صفراوی روده باند شده و از جذب آن‌ها جلوگیری می‌کنند حتی امکان دارد که باعث جلوگیری از ساخت کلسترول نیز بشوند. جو دوسر به علت نداشتن گلوتن و دارا بودن فیبر بالا از یبوست و مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند همچنین، از اثرات دیگر آن می‌توان به کاهش اسید اوریک در بدن اشاره کرد.

آیا جو دوسر لاغر می کند

جو دوسر برای چاقی، آیا جو دوسر لاغر می کند ؟

مؤثرترین راه برای افزایش وزن به شیوه‌ای سالم، مصرف کالری بیشتر است. می‌توانید با ترکیب جو دوسر و میوه موردعلاقه خود، یک ترکیب جدید با طعم منحصربه‌فرد ایجاد کنید. شاه‌توت، سیب، توت‌فرنگی، نارگیل، موز و هر میوه دلخواه خود را برش داده و با جو دوسر موردنیاز خود مخلوط‌کنید پس‌ازآن عسل، شکر یا هر شربت شیرین‌کننده دیگری به آن افزوده و به میزان لازم شیر، خامه یا ماست‌های طعم دار مختلف به این ترکیب اضافه کنید و میل بفرمایید.

آیا جو دوسر لاغر می کند

طریقه مصرف سبوس جو دوسر برای لاغری

در سبوس جو دوسر به دلیل وجود فیبرهای محلول و جذب زیاد آب، سبب افزایش مدت‌زمان سیری در مصرف‌کننده، کاهش اشتها و تقویت رژیم لاغری می‌شود.

می‌توانید برای اینکه سرعت هضم غذای خود را کاهش دهید تا مدت‌زمان بیشتری در بدنتان باقی‌مانده و تجزیه شود از نان جو دوسر برای لاغری استفاده کنید. نان جو دوسر سرشار از ترکیبات مغذی مثل کربوهیدرات‌ها و فیبرهای مفید مثل بتاگلوکان می‌باشد و پروتئین موجود در آن نیز همراه با ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی یک منبع کامل برای فرد مصرف‌کننده می‌باشند که تمام احتیاجات تغذیه آن را فراهم می‌کند.

درواقع این بتاگلوکان موجود در جو دوسر هست که به ‌عنوان یک فیبر محلول که با افزایش زمان هضم غذا و خالی نشدن معده باعث می‌شود مصرف‌کننده مدت‌زمان طولانی‌تری احساس سیری کند همچنین این فیبر محلول کمک زیادی به کاهش چربی‌های اطراف شکم و پهلوها می‌کند.

نان جو دوسر سبوس‌دار به علت اینکه حاوی فیبر بالایی می‌باشد پس گزینه بسیار مناسبی برای رژیم‌های لاغری محسوب می‌شود. برای تهیه این نان مطابق با دستور به این‌گونه عمل می‌کنیم؛ به‌اندازه یک پیمانه شیر ولرم را با دو قاشق کوچک شکر و خمیرمایه مخلوط‌کنید سپس به خمیرمایه فرصت دهید تا به عمل آید (حدود یک ساعت) پس‌ازآن یک‌سوم پیمانه روغن و یک پیمانه سبوس جو و آرد گندم را به ترکیب افزوده و پس‌ازاینکه خوب ترکیب کردید روی ظرف را بپوشانید.

حدود یک ساعت زمان دهید تا خمیر حجم بگیرد، سپس خمیرها را به‌اندازه دلخواه برش دهید، در قالب یا سینی مخصوص پخت قرار داده و برای حجم بیشتر بازهم روی برش‌های خمیر را در مدت‌زمان یکسان با دفعات قبل بپوشانید پس‌ازاین زمان، روی برش‌های خمیر را با کره یا زرده تخم‌مرغ آغشته کنید و در فر قرار دهید.

آیا جو دوسر لاغر می کند

جو دوسر برای بدنسازی، آیا جو دوسر لاغر می کند ؟

جو دوسر یک مکمل غذایی عالی قبل از تمرین است از جو دوسر با پوست به روش‌های بسیار متفاوتی استفاده می‌شود نظیر استفاده از پودر جو دوسر در بدنسازی. خوردن جو دوسر فواید زیادی دارد، به‌خصوص اگر می‌خواهید عضله‌های لاغری ایجاد کنید. جو دوسر کاملاً طبیعی است و یک منبع عالی انرژی است.

جو دوسر سرشار از مواد مغذی از قبیل بتاگلوکان می‌باشد که همراه با فیبر موجود در آن اشتها و جذب قند را کاهش داده و چربی مازاد بدن را تجزیه می‌کند. بهترین زمان مصرف این ماده غذایی در بدنسازان حدود 45 تا 60 دقیقه قبل از انجام هر نوع فعالیت و تمرین ورزشی می‌باشد.

برای تهیه جو دوسر با شیر برای بدن‌سازی می‌توان جو دوسر را با شیر روی حرارت متوسط مخلوط‌کنید و عسل، دارچین، پودر نارگیل را به میزان دلخواه به این ترکیب افزوده و پس از پخت و نرم شدن کافی جو دو سر با میوه‌ی مورد علاقه خود میل کنید.

آیا جو دوسر لاغر می کند

نحوه مصرف جو دوسر

می‌توانید از ترکیب جو دوسر با شیر، موز، پودر نارگیل، تخم شربتی، دارچین، میوه‌های دلخواه، عسل و پودرهای پروتئین یک اسموتی خوشمزه و مفید برای بعد از فعالیت‌های ورزشی تهیه و استفاده کرد.

یک روش دیگر اینکه، پس از پخت جو دوسر با آب یا شیر، این مخلوط را از روی حرارت برداشته و پودر پروتئین به آن اضافه کنید و به هم بزنید و دوباره برای مدت 30 ثانیه آن را بپزید، شما می‌توانید سفیده تخم‌مرغ نیز به آن اضافه کنید.

ترکیب جو دوسر و آب‌پنیر نیز یک میان وعده سبک قبل از تمرین محسوب می‌شود و بسیار مقرون‌به‌صرفه و ساده است، همچنین میزان مناسبی کربوهیدرات و پروتئین از منابع طبیعی را نیز به شما می‌دهد. می‌توانید جو دوسر و آب‌پنیر را به‌عنوان یک شیک ترکیب کنید (جو دوسر، آب‌پنیر و مایع را درون ظرف قرار دهید، هم بزنید و یک‌شب در یخچال بگذارید).

آیا جو دوسر لاغر می کند

میزان مصرف جو دوسر در روز

این میزان در افراد مختلف متفاوت می‌باشد و با توجه به وزن و تحرکات متنوع می‌باشد. برای رسیدن به این پاسخ که آیا جو دوسر لاغر می کند می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

جو دوسر یک گزینه جالب و آسان و مفید برای وعده غذایی است به شرطی که آن را به مقدار مناسب بخورید. مقدار زیادی جو دوسر می‌تواند باعث احساس ناراحتی و حتی افزایش وزن شود. در حالت ایده آل، فقط یک‌بار نصف فنجان جو دوسر خشک تهیه کنید . وعده غذایی خود را در یک کاسه کوچک بخورید تا کمتر غذا بخورید.

یک وعده یا ۸ قاشق سوپ‌خوری آرد جو دوسر، به بدن شما ۱۵% از مقدار توصیه‌شده از پروتئین روزانه را می‌دهد. وعده جو دوسر را برای بیشتر افراد بین 30 گرم تا 70 گرم در روز است.

آیا جو دوسر لاغر می کند

خرید و فروش محصولات جو دوسر

شرکت های پخش و بسته بندی، کارخانه جات صنایع تبدیلی و مواد غذایی، کارخانه های تولید مواد آرایشی بهداشتی و فروشگاه های سطح کشور و مصرف کنندگان در استان های مختلف می توانند با کارشناسان این مجموعه در ارتباط بوده و بهترین جو دوسر وارداتی و ایرانی را با بهترین قیمت خریداری نمایند.

شرکت توسعه تجارت ایلیا یکی از پیشرو ترین شرکت ها در حوزه جو دوسر در سطح کشور است. این مجموعه دانه جو دوسر، آرد جو دوسر، پرک جو دوسر را به صورت بسته بندی های کیلویی و به صورت فله و تناژ در داخل کشور عرضه می کند. محصولات تولید شده در این مجموعه دارای آنالیز ها و استاندارد های کیفی بهداشتی می باشد و گواهی های عدم تراریختگی را نیز دارد.

آیا جو دوسر لاغر می کند

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *