چه کسانی نباید جو دوسر بخورند ؟

یولاف چه گیاهی است

چه کسانی نباید جو دوسر بخورند ؟جو دوسر موارد منع مصرف و خاصی ندارد کما اینکه برای بیماری‌هایی مثل دیابت بسیار سودمند است اما بلغور جو دوسر که در زمان فراوری میزانی گلوتن به آن افزوده می‌شود، برای افراد مبتلا به سلیاک که بدنشان قادر به تجزیه گلوتن نمی‌باشد، توصیه نمی‌شود.

با تمام فوایدی که مصرف جو دوسر برای انسان به همراه دارد، مصرف بیش‌ازحد هر ماده غذایی می‌تواند آسیب‌زا باشد. به‌عنوان‌مثال، مصرف بیش‌ازحد جو دو سر از مقدار مجاز توصیه‌شده در روز ممکن است سبب دل‌دردهای ناشی از نفخ بشود.

خواص جو دوسر

جو دوسر طبع معتدلی دارد. جو دو سر منبع خوبی از انرژی، پروتئین و چربی برای انسان و مخصوصاً برای کودکان است و دارای طیف وسیعی از منابع عالی تیامین می‌باشد، همچنین جو دوسر منبع ترکیبات آنتی‌اکسیدانی شناخته‌شده است.

مصرف جو دوسر به علت فیبر زیادی که دارد در بهبود عملکرد فعالیت‌های گوارشی نقش مؤثری دارد فیبر موجود در جو دوسر با جذب آب در بدن منجر به برطرف شدن بیماری‌های گوارشی مثل یبوست می‌شود، همچنین با افزایش زمان سیری در مصرف‌کننده جو دوسر گزینه بسیار مناسبی برای رژیم‌های لاغری می‌باشد.

جو دوسر با افزایش کلسترول خوب خون و کاهش کلسترول بد در بهبود و پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مفید است. انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در جو دوسر باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن می‌شود. چای تهیه‌شده از جو دوسر نیز دارای اثرات آرام بخش، مسکن و ادرارآور بوده و در تسکین آرتروز و روماتیسم مؤثر می‌باشد.

چه کسانی نباید جو دوسر بخورند

مضرات جو دوسر، چه کسانی نباید جو دوسر بخورند ؟

جو دوسر همانند سایر غلات دارای ترکیبی تحت عنوان اسید فیتیک می‌باشد که میزان کم آن به‌وسیله آنزیم‌های گوارشی تجزیه و از بدن خارج می‌شود پس باید این مواد به میزان مجاز توصیه‌شده در روز مصرف شوند. اسید فیتیک با تجمع در بدن انسان منجر به جذب کلسیم از استخوان به خون شده و درنهایت باعث دفع آن از بدن می‌شود.

طریقه مصرف پرک جو دوسر

جو دوسر پرک همانند سایر غلات پرک شده تحت تأثیر بخار قرارگرفته و پخته‌شده پس‌ازآن توسط غلتک‌هایی به شکل پرک شده درمی‌آیند. جو دو سر پرک حدود 17 گرم پروتئین (در 100 گرم) دارد که بخش زیادی از این پروتئین را avenalin تشکیل می‌دهد و به پروتئین موجود در حبوبات شباهت دارد.

prolamin که شبیه به گلوتن گندم می‌باشد نیز بخشی دیگر از پروتئین جو دو سر را تشکیل می‌دهد. با استفاده از جو دوسر پرک زمان طبخ غذا کاهش و هضم و جذب آن افزایش پیدا می‌کند. انواع غذاها و میان وعده‌های متنوعی می‌توان با جو دوسر پرک تهیه کرد.

سوپ جو دوسر پرک؛ جوی دوسر را با مقدار لازم آب روی حرارت قرار داده و می‌پزید سپس می‌توانید انواع سبزیجات و صیفی‌جات را به این ترکیب اضافه کرده و از آن لذت ببرید.

جو دوسر پرک با شیر؛ با پختن جو دوسر با شیر یک وعده غنی و سودمند تهیه می‌شود. همچنین با افزودن انواع میوه‌های دلخواه مثل موز سیب توت‌فرنگی به‌این‌ترتیب می‌توان یک صبحانه مقوی و خوشمزه آماده کنید.

شیرینی ونان با جو دوسر پرک؛ برای پخت انواع شیرینی و کوکی می‌توان از ترکیب جو دوسر پرک همراه با سایر مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها استفاده کرد.

چه کسانی نباید جو دوسر بخورند

طریقه مصرف جو دوسر با پوست، چه کسانی نباید جو دوسر بخورند ؟

پوست جو دوسر دارای سبوس بوده که حاوی فیبر و املاح فراوان می‌باشد و ارزش غذایی جو دوسر را افزایش می‌دهد. می‌توان از جو دوسر با پوست در تهیه انواع کوکی و نان استفاده کرد.

طبق نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقاتی که انجام‌شده بر روی تأثیر افزودن سبوس جو دوسر بر نان‌ها، جذب آب در خمیر نان‌هایی که در آن‌ها از سبوس جو دوسر استفاده‌شده است، افزایش‌یافته همچنین سبب افزایش حفظ گازهای ناشی از تخمیر در خمیر نان می‌شود.

درنتیجه تهیه نان با سبوس جو دوسر علاوه بر اثرات مفیدی که فیبر موجود در این سبوس‌ها بر بدن دارند مثل کاهش اشتها، افزایش جذب آب در بدن و کمک به گوارش، سبب افزایش مدت‌زمان ماندگاری نان و تأخیر در بیاتی آن می‌شود پس گزینه بسیار مناسبی برای رژیم‌های لاغری محسوب می‌شود.

چه کسانی نباید جو دوسر بخورند

مصرف آرد جو دوسر

مصرف آردهای سبوس‌دار نیز به خاطر وجود اسید فیتیک موجود در آن‌ها موجب عدم جذب عنصرهای ضروری بدن مثل کلسیم، آهن و روی می‌شود. پس مصرف نان‌هایی که با آرد ترکیب‌شده از گندم و غلات دیگر تهیه‌شده باشند، یکی از روش‌های مصرف نان‌های حاوی ترکیبات ضروری و لازم بدن می‌باشد. این مجموعه اطلاعات لازم در رابطه با اینکه چه کسانی نباید جو دوسر بخورند را در اختیار خریداران قرار می دهد.

برای تهیه این نان مطابق با دستور به این‌گونه عمل می‌کنیم؛ به‌اندازه یک پیمانه شیر ولرم را با دو قاشق کوچک شکر و خمیرمایه مخلوط‌کنید سپس به خمیرمایه فرصت دهید تا به عمل آید (حدود یک ساعت) پس‌ازآن یک‌سوم پیمانه روغن و یک پیمانه سبوس جو و آرد گندم را به ترکیب افزوده و پس‌ازاینکه خوب ترکیب کردید روی ظرف را بپوشانید و حدود یک ساعت زمان دهید تا خمیر حجم بگیرد، سپس خمیرها را به‌اندازه دلخواه برش دهید.

در قالب یا سینی مخصوص پخت قرار داده و برای حجم بیشتر بازهم روی برش‌های خمیر را در مدت‌زمان یکسان با دفعات قبل بپوشانید پس‌ازاین زمان، روی برش‌های خمیر را با کره یا زرده تخم‌مرغ آغشته کنید و در فر قرار دهید.

چه کسانی نباید جو دوسر بخورند

خرید و فروش جو دوسر

ازآنجایی‌که جو دوسر یکی از غلات با ارزش و مفید برای سلامت انسان می‌باشد و خواص فراوانی دارد پس قرارگیری آن در رژیم غذایی روزانه بسیار سودمند می‌باشد، اما بر اساس نوع کشت این دانه، منطقه‌ای که در آن کشت می‌شود، روش فرآوری آن بسیار در تعیین کیفیت این محصول تأثیرگذار می‌باشد. برای اطلاع از اینکه چه کسانی نباید جو دوسر بخورند با این مجموعه تماس بگیرید.

جو دوسر به اشکال مختلف آردی، سبوس‌دار، پرک و … در بازار خریدوفروش می‌شود که می‌توان از فروشگاه‌های مختلف به‌صورت حضوری تهیه کرد و برای راحتی کار از مراکز فروش آنلاین این محصول استفاده کرد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا برای اولین بار در کشور به‌صورت تجاری اقدام به تولید، فرآوری و بسته‌بندی محصولات حاصل از بهترین نوع جو دوسر در استان‌های مختلف نموده است و آن‌ها را به‌صورت عمده، بسته‌بندی و خرید خرد در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با داشتن گروه R&D بسیار قوی در حوزه محصولات فراسودمند در تلاش است نیاز واحدهای تحقیق و توسعه کارخانه‌ها صنایع تبدیلی را در حوزه جو دو سر برآورده سازد این مجموعه آمادگی همکاری با واحدهای خصوصی دولتی، کارخانه‌ها صنایع تبدیلی، شرکت‌های پخش و بسته‌بندی، فروشگاه‌های ارگانیک، هایپرمارکت ها، انجمن‌های دیابت و سلیاک، بیمارستان‌ها، سازمان‌های تربیت‌بدنی و… را دارد.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت محصولات با کارشناسان مجرب به این مجموعه در ارتباط باشید.

چه کسانی نباید جو دوسر بخورند

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *