چند مدل صبحانه با جو دوسر

چند مدل صبحانه با جو دوسر

در این مطلب چند مدل صبحانه با جو دوسر را می توانید مطالعه کنید. از جو دوسر به شکل‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد مثل؛ آرد جو دوسر، جو دوسر پرک، سبوس جو دوسر و جو دوسر پوست‌کنده شده.

آرد جو دوسر

آرد جو دوسر به علت اینکه حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مثل فیبرهای محلول، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد، بسیار غنی برای مصرف به‌خصوص برای شروع روز می‌باشد.

 برای تهیه سوپ آرد جو دوسر؛ با استفاده از ترکیب سه قاشق آرد جو دوسر با سوپ سبزیجات یا مرغ می‌توان وعده غذایی مفیدی تهیه کرد.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

چند مدل شیرینی و کوکی با جو دوسر برای صبحانه

 می‌توانید از ترکیب آرد گندم با آرد جو دوسر کوکی یا شیرینی‌های با قند طبیعی و رژیمی تهیه کنید به این صورت که آرد جو دوسر، آرد گندم، شیر و شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل عسل یا شربت‌های شیرین‌کننده مثل استویا و افرا را مخلوط کنید و در قالب یا سینی‌های مخصوص در فر قرار دهید.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

چند مدل فرنی با جو دوسر برای صبحانه

 برای تهیه این فرنی ساده، پس از به جوش آمدن شیر به آن آرد جو دوسر، نشاسته و کمی نمک و شکر یا شکر قهوه‌ای اضافه می‌کنید و به‌طور منظم این ترکیب را هم بزنید تا به‌خوبی بپزد و سپس از روی حرارت بردارید تا خنک و به قوام کافی برسد.

نان جو دوسر

 به‌طورمعمول، نان‌های جو دوسر موجود در بازار خالص نبوده و علاوه بر آرد جو دوسر دارای آرد گندم نیز می‌باشند. اگر تمایل به تهیه نان جو خالص دارید می‌توانید با روشی آسان آن را پخت کنید.

مواد اولیه برای تهیه نان جو رژیمی؛ آرد جو یا جو دوسر، آب، نمک و مایه‌خمیر (خمیرترش)

مواد اولیه را باهم مخلوط‌کنید به مقادیری که ترکیب نهایی به غلظت کافی برسند. پس‌ازآن که خوب هم زدید مدتی فرصت دهید تا خمیر مقداری ترش شود و مجدد هم بزنید سپس خمیر را در قالب یا سینی که از قبل کمی چرب شده بود بریزید و در حرارت متوسط فر یا اجاق‌گاز قرار دهید. می‌توانید به‌دلخواه ادویه‌های دیگری نیز به خمیر اضافه کنید.

برای استفاده از دانه جو دوسر پوست‌کنده شده و جو دوسر پرک، می‌توانید آن‌ها را با آب یا شیر به میزان کافی پخته و با استفاده از تکه‌های میوه دلخواه خود مثل موز یا توت‌فرنگی و شیرین‌کننده‌هایی مثل شکر یا عسل سرو کنید.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

چند مدل صبحانه با جو دوسر پرک برای کودک

استفاده از مواد قندی همان‌طور که در بزرگ‌سالان مضر است در کودکان نیز چاقی و دیابت به همراه دارد. جو دوسر سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های لازم برای سلامت کودک می‌باشد که می‌توانید از حدود شش‌ماهگی کودک در انواع غذاهای مایع و جامد آن استفاده کنید، در ادامه چند دستور تهیه صبحانه با جو دوسر پرک برای کودک آورده شده است.

چند عدد بادام را در آب جوشانده سپس اجازه دهید سرد شود، می‌توانید از آب سرد جهت این کار استفاده کنید، پس‌ازآن پوست بادام‌ها را از آن جدا کنید. این بادام‌ها را همراه با یک قاشق جو دوسر پرک به‌خوبی آسیاب کنید سپس برای به قوام رسیدن همراه با آب روی اجاق‌گاز در معرض حرارت قرار دهید. نصف یک موز رسیده را له یا رنده کنید و همراه با شیر خشک به ترکیب به قوام رسیده اضافه و هم بزنید.

به‌اندازه یک پیمانه جو دوسر پرک را روی حرارت قرار داده و با آب بپزید پس‌ازآنکه خنک و خشک شد مقداری توت‌فرنگی را خرد یا له کنید و به آن اضافه کنید. پس‌ازآن که هم زدید مقداری عسل به ترکیب اضافه کنید.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

پختن جو دوسر

جو دوسر پرک را همراه با آب بپزید پس‌ازآن که پخت شود روی شعله کم قرار بدهید سپس یک سیب پوست‌کنده را له یا رنده کنید و به ترکیب اضافه کنید پس‌ازآنکه کمی غلیظ شد کره را نیز اضافه و خوب هم بزنید سپس اجازه دهید تا خنک شده و به‌عنوان یک صبحانه مقوی برای کودک مصرف کنید.

برای تهیه املت جو دوسر، مقداری روغن‌زیتون را روی اجاق‌گاز حرارت دهید سپس زرده تخم‌مرغ به میزان لازم که به‌خوبی هم زده‌اید را همراه با جو دوسر و سبزی‌های پخته به‌دلخواه به آن اضافه کنید و اجازه دهید پخته شود.

برای تهیه حریره با جو دوسر پرک، مقداری میوه مثل سیب، گلابی، زردآلو یا هر میوه دلخواه دیگر را با آب روی حرارت قرار دهید تا نرم شده و اجازه دهید خنک شود. جو دوسر پرک را پودر کرده و با شیر روی حرارت جوشانده و هم بزنید سپس ترکیب به‌دست‌آمده را با میوه‌های نرم شده مخلوط‌کنید.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

چند مدل صبحانه با جو دوسر پرک و شیر

دانه جو دوسر حاوی تمام مواد مغذی ضروری بدن مانند فیبر، منیزیم، فسفر، مس، آهن، روی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. خوردن جو دوسر به‌عنوان صبحانه به دلیل داشتن فیبر بالا باعث سیر و راضی نگه‌داشتن شما شده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

به‌اندازه یک پیمانه جو دوسر پرک را با آب بپزید سپس صبر کنید تا خنک شده و یک عدد موز حلقه شده و ۶ قاشق شیر و مقدار گردو را به آن اضافه کنید همچنین می‌توانید از شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل عسل یا شربت‌های شیرین‌کننده نیز برای این ترکیب استفاده و برای صبحانه سرو کنید.

تهیه اوتمیل برای صبحانه، مقداری جو دوسر پرک را با شیر مخلوط‌کنید و در یخچال قرار دهید و به مدت ۸ ساعت یا یک‌شب سپس پس جو دوسر با شیر را روی حرارت قرار دهید و بگذارید کمی غلیظ شود پس‌ازآن اجازه دهید خنک شده و موز له‌شده یا رنده شده را به آن اضافه کنید چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد به‌خوبی به خورده یکدیگر بروند پس‌ازآن می‌توانید با انواع میوه‌های دلخواه مثل توت‌فرنگی بلوبری کشمش سیب این ترکیب مفید را میل کنید.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

توپ های جو دوسر برای صبحانه

تهیه توپ‌های جو دوسر برای صبحانه، به‌اندازه یک پیمانه جو دوسر پرک را همراه با پودر کاکائو، خرمای خشک، وانیل و مقدار کمی نمک و دانه چیا در یک همزن مخلوط‌کنید و به‌اندازه یک قاشق آب به آن اضافه کنید سپس می‌توانید به شکل گلوله‌های توپ مانند درآورده و در یخچال نگهداری کرده تا هر صبح با شیر میل کنید.

برای تهیه سوپ جو دوسر با شیر، روغن را درون تابه‌ای ریخته و بگذارید داغ شود. سپس سیر را به روغن اضافه کنید. پس‌ازاینکه قهوه‌ای شد، پیاز و هویج را اضافه نموده و تفت دهید. سپس جو دوسر را به مواد اضافه نموده و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید. آب و شیر را درون تابه ریخته و بگذارید ۵ دقیقه جوش بیایند. در انتها نمک دریا، فلفل، پودر پونه یا نعناع و برگ گشنیز خردشده را اضافه نمایید. این سوپ می‌تواند یک وعده‌ی غذایی خوب برای افراد دارای رژیم باشد.

طرز تهیه شیرینی‌های رژیمی با جو دوسر، در یک ظرف مطابق با دستور یک کیک ساده آرد شیر تخم‌مرغ را مخلوط کرده و به‌خوبی هم بزنید سپس کره بادام‌زمینی گردو و جو دوسر پرک اضافه کنید مقداری چیپس شکلات هم به خمیر به‌دست‌آمده افزوده و به‌خوبی هم بزنید در قالب یا سینی‌های مخصوص فر که از قبل چرب کرده‌اید طبق قالب‌های دلخواه قرار می‌دهید و داخل فر داغ بگذارید تا زمانی که تغییر رنگ دهد.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

چند مدل صبحانه رژیمی با جو دوسر

پروتئین موجود در جو دوسر در کنار ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی یک منبع غنی برای فرد مصرف‌کننده می‌باشد به‌طوری‌که تمام احتیاجات تغذیه آن را فراهم می‌کند. برای تهیه صبحانه رژیمی با جو دوسر روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه چند مورد از آن ذکر می‌شود.

بلغور جو دوسر؛ برای تهیه آن جوی دوسر پرک یا جو دوسر پوست‌کنده شده را به آب یا شیر در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید به‌خوبی پخته شود در ادامه کمی نمک و دارچین نیز بی افزایید. دقت داشته باشید که در تمام مراحل پخت باید ترکیب را به‌خوبی هم بزنید.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

تهیه نان رژیمی جو دوسر

اگر تمایل به تهیه نان جو خالص و رژیمی برای صبحانه دارید می‌توانید با روشی آسان آن را پخت کنید. مواد اولیه برای تهیه نان جو دوسر رژیمی؛ آرد جو دوسر، آب، نمک و مایه‌خمیر (خمیرترش) می‌باشد و طریقه تهیه به این صورت است که؛ مواد اولیه را باهم مخلوط‌کنید به مقادیری که ترکیب نهایی به غلظت کافی برسند.

پس‌ازآن که خوب هم زدید مدتی فرصت دهید تا خمیر مقداری‌ترش شود و مجدد هم بزنید سپس خمیر را در قالب یا سینی که از قبل کمی چرب شده بود بریزید و در حرارت متوسط فر یا اجاق‌گاز قرار دهید. می‌توانید به‌دلخواه ادویه‌های دیگری نیز به خمیر اضافه کنید.

مقداری شیر و نصف آن میزان، جو دوسر را باهم مخلوط کرده و داخل ماکروویو، برحسب نوع جو دوسر که استفاده کردید، به میزان 1 تا 5 دقیقه قرار دهید. سپس از ماکروویو خارج کرده و به‌خوبی هم بزنید و پس از خنک شدن میل بفرمایید.

می‌توانید از میوه‌های مختلف مثل موز و سیب و ادویه‌هایی نظیر دارچین برای افزایش طعم این ترکیب استفاده کنید همچنین اگر زمان پخت جو دوسر یک تا دو عدد سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید بااینکه عطروطعمی به آن نمی‌دهد اما پروتئین مفید موردنیاز برای لاغر شدن را تأمین می‌کند.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

جو دوسر پرک درشت از کجا خریداری کنیم؟

با توجه به خواص جو دوسر، این دانه یکی از غلات سودمند برای انسان محسوب می‌شود؛ اما از مهم‌ترین مسائلی که هنگام تهیه جو دوسر باید در نظر گرفته شود کیفیت آن می‌باشد. جو دوسر در انواع مختلفی به فروش می‌رسد.علاقه مندان می توانند با جو دوسر چند مدل صبحانه تهیه نمایند.

 بهترین نوع جو دوسر که می‌توان تهیه کرد جو ‌دوسر اصلاح‌شده بدون پوست است که شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا پس از تحقیقات زیادی که در حوزه انواع مختلف جو دوسر در کشورهای مختلف انجام داده است توانست برخی از ارقام بذر جو دوسر که بدون پوست می‌باشند.

و دارای کیفیت بالای خوراکی هستند را شناسایی و در حوزه کشت داخلی وارد کند. کشاورزان هم کار با شرکت ایلیا با قرارداد خرید تضمینی بذرهای این جو دوسر فوق‌العاده را تحویل گرفته و از خدمات مشاوره‌ای تخصصی استفاده می‌کنند.

محصول جو دوسر اصلاح‌شده بدون پوست و بسیار درشت و چاق بوده و قبل از مراحل پوست‌گیری تا ۹۰% دانه‌ها از پوست جدا می‌شود این جو دوسر بسیار خوش‌خوراک بوده و برای مصارف خوراک انسانی استفاده می‌شود و طعمی کاملاً شیرین دارد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا برای اولین بار در کشور به‌صورت تجاری اقدام به تولید و فرآوری بسته‌بندی این محصولات در استان‌های مختلف نموده است و این محصولات را به‌صورت عمده بسته‌بندی و خرید خرد در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با داشتن گروه R&D بسیار قوی در حوزه محصولات فراسودمند در تلاش است نیاز واحدهای تحقیق و توسعه کارخانه‌ها صنایع تبدیلی را در حوزه جو دو سر برآورده سازد این مجموعه آمادگی همکاری با واحدهای خصوصی دولتی، کارخانه‌ها صنایع تبدیلی، شرکت‌های پخش و بسته‌بندی، فروشگاه‌های ارگانیک، هایپرمارکت ها، انجمن‌های دیابت و سلیاک، بیمارستان‌ها، سازمان‌های تربیت‌بدنی و… را دارد.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت محصولات با کارشناسان مجرب به این مجموعه در ارتباط باشید.

چند مدل صبحانه با جو دوسر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *