قیمت کینوا برای مصرف در رژیم کتو

کینوا

چگونه به بهترین قیمت انواع کینوا برای مصرف در رژیم کتو دسترسی داشته باشیم؟ کینوا سفید در رژیم کتو چه تاثیری دارد؟ آیا می‌توانیم دانه کینوا را در رژیم خود به صورت ثابت حفظ کنیم؟

خواص کینوا برای سنین مختلف

کینوا که به برنج اینکا و خاویار گیاهی معروف می‌باشد دارای خواص بسیار ویژه‌ای است که متاسفانه مورد کم لطفی قرار گرفته است. دانه کینوا شبیه غلات است و می‌تواند جایگزین برنج شود. به دلیل اینکه تمامی مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، فیبر، پروتئین و مواد معدنی فراوان و …  را دارد، در بین افراد با رژیم غذایی سالم و همچنین گیاه خواران به یک ماده غذایی محبوب تبدیل شده است.

این دانه سرشار از مواد مغذی است که گلوتن ندارد بنابراین برای استفاده توسط سنین مختلف هیچ گونه محدودیتی ندارد و تمامی افراد با توجه به نوع تغذیه‌ای که دارند می‌توانند از این ماده غذایی استفاده کنند. پس می‌توان گفت که مصرف کینوا از سنین ابتدایی انسان در واقع از همان دوران جنینی می‌تواند تاثیرات بسیار ویژه‌ای داشته باشد.

در سن کودکی به رشد بهتر و بیشتر کودکان کمک می‌کند در سنین نوجوانی‌، به بهتر شدن متابولیسم بدن نوجوان کمک می‌کند. در سنین جوانی و در سنین میانسالی می‌تواند نتیجه بسیار مثبتی از خود به جای بگذارد. فیبر، پروتئین، منگنز، فسفر، فولات، مس، آهن، روی و … از جمله مواد مغذی موجود در دانه کینوا است. همچنین این دانه با ارزش دارای کالری با مقدار کمی است. به این ترتیب برای جلوگیری از چاقی و برای مصرف گیاهخواران گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

کینوا

انواع میان وعده کینوا در رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو یک رژیم غذایی محبوب و خاص است که برای سریع لاغر شدن مورد توجه قرار می‌گیرد. رژیم کتوژنیک علاوه بر این که باعث ایجاد کاهش وزن می شود می‌تواند متابولیسم بدن را تغییر دهد. طبق تحقیقاتی که انجام شده است در روزگاران قدیم از این رژیم برای درمان صرع استفاده می‌شد. اما امروزه این درمان به یک رژیم غذایی سالم تبدیل شده است که می‌تواند از این عارضه جلوگیری و آن را کنترل  کند. نکته جالب در رابطه با این رژیم این است که مصرف کربوهیدرات به حداقل می‌رسد، در واقع در این رژیم محبوب، بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر  حالت می‌دهد.

یعنی به زبان ساده می توان گفت در این رژیم چربی سالم مصرف می‌شود در نتیجه چربی  سوزانده می‌شود. گفتنی است هرم غذایی رژیم کتو تا حدودی بر عکس هرم غذایی عادی پیش می‌رود، به این صورت که کربوهیدرات‌ها به قله هرم حرکت می‌کنند و چربی‌ها به سمت پایین در حرکت هستند. این رژیم غذایی محدودیت غذایی خاصی ندارد و از برخی میوه‌ها، تخم مرغ، روغن، انواع گوشت و … می‌توان در آن استفاده کرد و وعده غذایی به طور مشخص از آن حذف نمی‌گردد. کینوا در رژیم کتو گزینه بسیار موثری است و مصرف دانه کینوا می‌تواند به پیش روی بهتر این برنامه غذایی کمک کند. با توجه به اینکه مواد مغذی در این دانه وجود دارد و از طرفی دارای چربی‌های خوب است می‌تواند به  بهتر پیش رفتن روند لاغری در این برنامه غذای کمک کند.

کینوا

انواع محصولات کینوا در رژیم کتو

امروز انواع مختلفی از کینوا کشت و در دسترس مصرف کنندگان قرار داده می‌شود. می‌توان گفت در مجموع رایج‌ترین انواع کینوا دانه‌های سفید، قرمز و سیاه می‌باشد و همچنین کینوا سه رنگ که ترکیبی از این موارد ذکر شده است و در بازار به فروش می‌رسد. تفاوت تغذیه چندانی در بین رنگ‌های مختلف دانه‌های کینوا دیده نمی‌شود، در واقع همه این دانه‌ها سرشار از ویتامین و پروتئین، کلسیم و فسفر هستند. اما دانه کینوا سفید بعد از اینکه پخته می‌شود بافتی شبیه به برنج دارد و نرم می‌شود. کینوا قرمز بعد از طبخ به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ می‌دهد و کینوا قرمز و سیاه بعد از پخته شدن زیر دندان بیشتر حس می‌شوند.

 در مجموع دانه کینوا بعد از پخته شدن، عطر و طعم بسیار دلنشینی را به همراه دارند. از دانه کینوا محصولات متنوعی تهیه شده و به اشکال مختلفی قابل عرضه و استفاده می‌باشد. برای مثال آرد کینوا که دارای بافت بسیار مطلوبی است و برای تهیه نان و بیسکویت و محصولات مشابه استفاده می‌شود که گه‌گاه این آرد با انواع آردهای دیگر با نسبت‌های متفاوت ترکیب می‌شود.

 همچنین نان کینوا که سرشار از تمامی ویژگی‌های مثبت و مغزی دانه کینوا است و می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در صنعت نان برای خود پیدا کند. بیسکویت و شیرینی تهیه شده از کینوا به دلیل عدم داشتن گلوتن طعم و بافت بسیار خوبی دارند و برای افرادی که از مصرف گلوتن منع شده‌اند گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. همچنین پاستای کینوا، دسرهای تهیه شده از آرد کینوا که تنوع بسیار زیادی دارند و غلات صبحانه،  محصولات متنوعی هستند که در بازار وجود دارند و از خاویار گیاهی با ارزش تهیه شده‌اند.

قیمت خرید کینوا برای مصرف در رژیم کتو و لاغری

کینوا به دلیل اینکه کمتر شناخته شده است گه گاه یک محصول کشاورزی لوکس محسوب می‌شود. در واقع قیمتی که برای خرید این محصول در بازار تعیین می‌شود، با توجه به عرضه و قیمت تولید آن، تعیین خواهد شد. به زبان ساده‌تر هرچه محصول کینوا بهتر و بیشتر شناخته شود و ویژگی‌های مثبت آن به شکل گسترده‌تری معرفی شود، تقاضا برای خرید و مصرف این محصول بیشتر خواهد شد و به این ترتیب تمامی این اتفاقات در تعیین قیمت محصول موثر هستند.

در مجموع کینوا با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود هستند که البته مجموعه ایلیا موفق شده است دانه‌های کینوا با کیفیت بالا به شکل بهداشتی و کاملا ارگانیک را در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دهد و مناسب‌ترین قیمت را برای آن تعیین کند. به این ترتیب همه افرادی که مایل هستند در رژیم غذایی کتوژنیک خود از این دانه با ارزش استفاده کنند به هیچ مشکلی برخورد نمی‌کنند و به راحتی می‌توانند این دانه خاویار گیاهی را در رژیم غذایی خود جای دهند. این مجموعه  انواع دانه کینوا را با قیمت بسیار عالی  به همراه مجوزات مربوطه به مصرف کنندگان مختلف عزیز ارائه می‌دهد.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *