قیمت خرید مکمل غذایی کینوا

کینوا

قیمت خرید مکمل غذایی کینوا را از سایت بزرگ‌ترین مجموعه عرضه محصولات کینوا استعلام بفرمایید. مکمل غذایی کینوا چگونه در رژیم لاغری استفاده می‌شود؟  کاربردهای کینوا چیست و نسبت به برنج سفید چه تفاوتی دارد؟ خرید اینترنتی کینوا در ایران چگونه است؟

رژیم لاغری با مکمل غذایی کینوا

غذاهای کمکی یا مکمل‌های غذایی، آن دسته از غذاها یا نوشیدنی‌هایی هستند که تکمیل‌کننده غذاهای اصل می‌باشند. غذاهای کمکی ممکن است مایع یا جامد باشند. دانه کینوا به‌عنوان یک شبه غله فراسودمند، قابلیت اضافه‌شدن به غذاهای مختلف را دارد؛ بنابراین کینوا را می‌توان یک مکمل غذایی دانست برای غذاهای اصلی یک ارزش افزوده حساب می‌شود. جهت استفاده از مکمل غذایی کینوا در رژیم‌های لاغری، روش‌های مختلفی وجود دارد.

در ادامه چندین روش استفاده از کینوا را که در بین افراد علاقه‌مند به کاهش وزن مشهور است، با هم مرور می‌کنیم:

  • اضافه‌­کردن دانه‌های مغذی به اسموتی‌­ها، روشی فوق‌العاده برای استفاده از پتانسیل غذایی این ابر غذاها می‌باشد. برای مثال کینوا پخته‌شده را می‌توان با هر نوع از اسموتی ترکیب کرد. اسموتی که حاوی پروتئین زیاد باشد می‌تواند یک وعده صبحگاهی کامل تلقی شود. به هر فنجان از اسموتی خود 2/1 فنجان کینوا پخته‌شده اضافه کنید.
  • اوتمیل، صبحانه معروف ورزشکاران است که با جو دوسر تهیه می‌شود. پخت بلغور جو دوسر کاری زمان‌بر است، اما اگر به‌جای آن از کینوا استفاده کنید. اوتمیل شما سریع­تر و راحت­تر آماده می‌شود. مقداری کینوا پخته را در شیر بریزید، به آن دارچین، میوه‌های تازه یا خشک و آجیل مزه‌دار اضافه کنید این صبحانه ۲ برابر بیشتر از اوتمیل بلغور جو پروتئین دارد و مدت‌زمان بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت.
  • میان وعده سالم و مغذی می‌تواند شامل ۲ فنجان کینوا پخته‌شده با ۱ فنجان آرد گندم کامل باشد که به آن آجیل، دانه‌های مغذی، میوه‌های خشک و یا شکلات اضافه کرده‌اید. اضافه‌کردن مقداری دانه کتان باعث چسبیدن مخلوط به هم می­‌شود. از مخلوط خود مقداری بردارید و به شکل باریک و میله‌ای درآورید. میان وعده خود را در دمای ۳۷۵ درجه سانتی­گراد در فر به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

از فواید مهم مکمل غذایی کینوا برای استفاده در رژیم لاغری، پتانسیل آن در میزان سیر­کنندگی آن است. کینوا برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و مانع از تمایل شما به خوردن تنقلات و پرخوری می‌شود. همچنین فیبر موجود در این دانه ارزشمند، هضم و جذب غذا را در بدن شما راحت‌تر می‌کند؛ درنتیجه به کاهش وزن شما کمک شایانی خواهد کرد.

کینوا

کالری کینوا نسبت به برنج

در گذشته برای سال‌های متمادی برنج قهوه‌ای به‌عنوان منبع اصلی کربوهیدرات‌های سالم بشمار می‌آمد. اما امروزه دانه کینوا توجه بسیاری را از برنج قهوه‌ای گرفته و به خود جلب کرده است.

همان‌طور که می‌دانید برنج یک غله می‌باشد. در فرایند تولید برنج سفید پوست، سبوس و جوانه مغذی آن حذف می‌شود؛ بنابراین ارزش غذایی آن به‌شدت کاسته خواهد شد. برنج قهوه‌ای کمتر فرآوری شده است، درنتیجه مواد غذایی خود را حفظ می‌کند.

 از طرف دیگر کینوا یک شبه غله است و بیشتر آن را از خانواده سبزی‌ها می‌دانند. اما به دلیل ارزش غذایی بالای آن و شباهت بسیار زیادی که از نظر ظاهری با برنج دارد، جایگزین برنج در بسیاری از غذاها شده است. اگر بخواهیم برنج سفید را با کینوا مقایسه کنیم، در بسیاری از موارد کینوا برتری خواهد داشت. ازنظر پروتئین، آمینواسید، فیبر، کربوهیدرات و ریز مغذی‌ها کینوا از برنج سفید و حتی برنج قهوه‌ای برتر است؛ اما وقتی که به بررسی میزان کالری کینوا می‌پردازیم، متوجه می‌شویم که کینوا تقریباً ۲ برابر برنج قهوه‌ای کالری دارد.

چنانچه کینوا را با برنج قهوه‌ای جایگزین می‌­کنید، بهتر است در کنار آن از اجزای کم‌کالری در بشقاب خود استفاده نمایید. اما جایگزین‌کردن کینوا به‌جای برنج سفید، کاملاً هوشمندانه و توصیه‌شده است.

کاربردهای کینوا

کینوا دانه گیاه باستانی بومی کوهستان‌های آند در آمریکای جنوبی است که سال‌هاست به‌عنوان غذای انسان استفاده می‌شود. کینوا به شکل دانه کامل، آرد خام، پرک، بلغور و پودر فوری تهیه شده و به صورت‌های مختلف سنتی و مدرن استفاده می‌شود. کینوا را می‌توان با دانه‌های دیگر مانند لوبیا ترکیب کرد و به‌صورت وعده غذایی اصلی مصرف نمود. در برخی از بازارها، غذاهای فرآوری شده و نیمه فرآوری شده از دانه کینوا وجود دارد که معمولاً از نظر قیمت گران به‌حساب می‌آیند.

 برخی از محصولات دانه کینوا رژیمی هستند، مانند نان‌های رژیمی کینوا، بیسکویت‌ها و کیک‌های پروتئینی ونان تست کینوا. تقریباً تمام محصولات تولید شده از آرد گندم را می‌توان از آن کینوا نیز تهیه کرد. دانه کینوا نه‌تنها به‌عنوان خوراک انسان شناخته شده است، بلکه از کل گیاه به‌عنوان علوفه سبز برای تغذیه گاو، گوسفند، اسب و طیور نیز استفاده می‌شود.

دانه کینوا علاوه بر مصرف خوراکی، در تولیدات دارویی نیز کاربرد دارد. از دانه کینوا برای تهیه داروهای التیام دهنده زخم‌ها، کاهش‌دهنده تورم، تسکین‌دهنده درد و ضدعفونی‌کننده مجاری ادراری استفاده می‌شود. از پودر کینوا در تهیه داروهای مؤثر در استخوان‌سازی و رفع خون‌ریزی داخلی استفاده می‌شود.

کینوا

برنج کینوا

دانه کینوا در گذشته در بین اقوام باستانی آن‌چنان محبوبیت داشته است که به برنج کینوا یا برنج اینکا معروف شده است. برنج کینوا گلوتن ندارد و سرشار از پروتئین و اسید­آمینه‌های ضروری است. این دانه جزء اصلی رژیم غذایی اقوام اینکا و نوادگان آن‌ها بوده است. برنج کینوا ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. ازآنجاکه این ماده مغذی ضدالتهاب است، در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سلامت قلب موثر است.

دانه کینوا برای کنترل قند مفید است به تعادل قند خون کمک می‌کند و می‌تواند سطح تری گلیسیرید خون را بهبود بخشد. اگر مبتلا به سلیاک هستید و معده‌ی شما تحمل هضم گلوتن را ندارد، می‌توانید از کینوا در رژیم غذایی خود استفاده کنید. برنج کینوا به طور طبیعی گلوتن ندارد و جایگزین بسیار بهتری برای آرد برنج تصفیه‌شده یا سیب‌زمینی که به‌عنوان ماده غذایی بدون گلوتن هستند، می‌باشد. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف کینوا باعث افزایش تنوع باکتری‌های مفید روده شده و سلامت روده را بهبود می‌بخشد. برنج کینوا به‌عنوان یک ماده پروبیوتیک، سوخت باکتری‌های مفید روده را تأمین می‌کند و به آن‌ها اجازه رشد می‌دهد.

خرید اینترنتی کینوا

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا، بزرگ‌ترین و معتبرترین مرکز عرضه دانه مفید است ایرانی به بازارهای داخلی و خارجی کشور می‌باشد. خرید دانه مفید است از این شرکت به‌صورت اینترنتی و تماس تلفنی می‌باشد. اگر به مشاوره خرید و مصرف در حجم های مختلف بسته بندی خانگی و عمده و تناژ نیاز دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان شرکت ایلیا در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *