نحوه کشت بذر کینوا کرمان

برداشت کینوا ایران

نحوه کشت بذر کینوا در کرمان را می توانید در این مجموعه زیر نظر متخصصان مجرب آموزش دیده و محصول تولید خود را باقیمت عالی در بازار ارائه دهید.

کشت بذر کینوا در مناطق شور کرمان

بذر کینوا به شوری مقاومت بالایی دارد که حتی نسبت به گندم و جو مقاومت آن بیشتر گزارش شده است . به همین دلیل کشت بذر کینوا در مناطقی مانند استان کرمان ، بسیار حائز اهمیت است .

علاوه بر مقاومت بالا به شوری و خشکی ، این بذر نیاز آبی کمی نیز دارد ، که می تواند جایگزین مناسبی برای گیاهان با مصرف آب زیاد باشد . در سال‌های اخیر ، کشت بذر کینوا در کرمان با تولید محصولی مطلوب و با عملکرد قابل قبول همراه بوده است .

البته با توجه به خاک های شور در منطقه کرمان ، لازم است که کشت بذر کینوا در جوی انجام پذیرد . در این روش می توان انواع روش های آبیاری را برای آبیاری بذر و گیاه کینوا استفاده نمود .

در صورتی که آبیاری غرقابی انجام می شود ، لازم است که آبیاری به صورت آهسته و در زمان طولانی انجام پذیرد . زیرا به علت ریز بودن بذر کینوا ، امکان شستشو شسته شدن این بذرها وجود دارد .

بذر کینوا

عمق و روش کشت بذر کینوا

زمین های زراعی کرمان ، اغلب رس بسیار زیادی دارند ، بنابراین لازم است که عمق کاشت بذر کینوا به صورت صحیح انتخاب شود . حداکثر عمق کاشت بذر کینوا در این مناطق ، باید یک سانتی متر رعایت شود .

بذر کینوا به صورت دست پاش یا مکانیزه با استفاده از ردیفکار مربوط به کشت غلات ، کشت می شود . بذر کینوا به صورت نواری ، ردیفی ، جوی و پشته و . . . (به جز روش کرتی) کشت می شود .

برخی از کشاورزان خوش‌ذوق در کرمان ، در بین درختان پسته ، بذر کینوا را کشت کرده و محصول خوبی تولید می نماید .

آبیاری و کوددهی

بذر کینوا به 5 تا 7 نوبت آبیاری ، به فاصله 10 تا 15 روز نیاز دارد . انواع روش های آبیاری غرقابی و تحت فشار ، برای آبیاری گیاه کینوا استفاده می شود .

استفاده از کودهای آلی یا شیمیایی مانند NPK ، یا سوپرفسفات تریپل و پتاس ، در ابتدای کشت ، باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می شود . دو مرحله کود سرک ، در مرحله 2 تا 4 برگی و شروع گلدهی نیز به این گیاه داده می شود .

بذر کینوا

کنترل علف های هرز

مسئله مهم در رابطه با کشت بذر کینوا ، کنترل علف های هرز در این منطقه می باشد . برای این منظور می‌توان از عملیات وجین برای حذف علف های پهن برگ و استفاده از از علف کش گالانت سوپر ، برای حذف علف های باریک برگ استفاده کر .د

به علاوه چند ماه قبل از کاشت ، می توان زمین مورد نظر را آبیاری نمود و پس از رشد علفهای هرز با استفاده از شخم زدن یا سم ترفلان به حذف علف های پرداخت .

عملکرد و برداشت

حداکثر عملکرد بذر کینوا در کرمان بین 5/1 تا 2 تن در هکتار می باشد . البته کیفیت دانه های تولید شده ، بسیار مناسب و وزن هزار دانه بالا و درصد خلوص آن مناسب است .  انتخاب تاریخ کشت بذر کینوا در کرمان ، اهمیت دارد . زیرا تاثیر زیادی بر عملکرد نهایی محصول کینوا می‌گذارد .

هنگامی که گیاه کینوا رو به زرد شدن می رود ، برداشت محصول انجام می شود . برداشت محصول نهایی به صورت دستی و یا مکانیزه با استفاده از کمباین برداشت کلزا ، انجام می شود . پس از جداسازی دانه ها و بوجاری ، با فرآوری دانه ها به صورت صنعتی ، دانه کینوا آماده مصرف می باشد .

بذر کینوا

مشاوره رایگان در رابطه با نحوه کشت بذر کینوا در کرمان

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز عرضه بذر کینوا در کشور ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در کرمان و سایر استان ها ، توزیع می نماید . این مجموعه در زمینه ترویج کشت بذر کینوا با وزارت جهاد کشاورزی ، همکاری می نماید .

کارشناسان مجموعه ما که تجربه کشت بذر کینوا را در مناطق مختلف کشور دارند ، در رابطه با نحوه کشت بذر کینوا در کرمان و دیگر مناطق ، مشاوره رایگان به کشاورزان عزیز می دهند .

همکاری کشت کینوا کرمان

همچنین در زمینه فروش محصول کینوا ، توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه کینوا ، با کشاورزان عزیز مشارکت می نمایند .

جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار ، دریافت مشاوره رایگان درباره نحوه کشت بذر کینوا در کرمان و استفاده از دیگر خدمات این مجموعه ، می توانید با ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *