مرکز بذر کینوا با عملکرد بالا

قیمت کینوا فله

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا با عملکرد بالا ، علاوه بر عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، در استان‌های مختلف کشور و خرید تضمینی محصولات کشاورزان عزیز، در زمینه کشت بذر کینوا با عملکرد بالا، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

کشت بذر کینوا

بذر کینوا که بومی آمریکای جنوبی است، در سال های اخیر، در سایر کشورهای جهان از جمله ایران مورد کشت قرار گرفته است. این بذرها که به خشکی و شوری مقاومت بالایی دارند، نسبت به تغییرات اقلیمی نیز سازگارند.

بذر کینوا با هدف تولید دانه هایی که به خاویار گیاهی معروفند، کشت می شود. بذر کینوا بسیار ریز است و کشت آن مشابه گیاهان بذر ریز، مثل شبدر، کلزا و کنجد می باشد. برای کشت بذر کینوا به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر در هکتار نیاز است

مرکز تشخیص تاریخ کشت صحیح بذر کینوا

 این بذرها را می‌توان در دو نوبت بهاره و پاییزه و در مناطق مستعد در نوبت تابستانه کشت نمود. برای کشت مکانیزه بذر کینوا ردیفکار پنوماتیک غلات و برای برداشت آن کمباین برداشت کلزا یا سورگوم به کار می رود. البته کاشت و برداشت بذر کینوا به صورت دستی نیز امکان پذیر است.

بذر کینوا نیاز آبی کم و طول دوره رشد کوتاه مدتی دارد. تا ۷ نوبت آبیاری با فاصله ۱۰ تا ۱۵ رو نیاز آبی بدن و گیاه کینوا را برطرف می‌کند. کاربرد کودهای شیمیایی و کودهای دامی، باعث افزایش عملکرد بذر و گیاه کینوا می گردد. لازم به ذکر است که، استفاده از بذر کینوا شناسنامه‌دار، نیز تاثیر مهمی بر تولید محصول بذر کینوا با عملکرد بالا دارد.

بذر کینوا

اهمیت کنترل علف های هرز برای تولید محصول کینوا با عملکرد بالا

همانطور که بیان گردید کنترل علف های هرز، در تولید محصول کینوا با عملکرد بالا نقش بسیار مهمی دارد. تجربه کشت بذ رکینوا در استان های مختلف نشان داده است، یکی از چالش های کشت بذر کینوا، بحث علف های هرز است.

به طور کلی گیاه کینوا براي استقرار در ابتداي رشد نیاز به مراقبت، به ویژه مبارزه با علف هرز دارد. چون در دو هفته اول پس از سبز شدن، گیاه کینوا سرعت رشد کمی دارد و قدرت رقابت با علف هاي هرز را ندارد.

مهم ترین علف هاي هرز مزارع کینوا سلمک، تاج خروس است. که به دلیل نزدیکی زیاد با گیاه کینوا کنترل آن در مزرعه مشکل است. از دیگر علف هاي هرز می توان به علف جارو، تاجریزي سیاه، و خرفه، قیاق، اویارسلام، سوروف، پنیرك، کنجد وحشی و … اشاره کرد.

بذر کینوا

کنترل علف هرز بذر کینوا

بر اساس تحقیقات انجام شده، در خصوص بررسی علف کش هاي انتخابی مؤثر، براي کنترل علف هاي هرز پهن برگ کینوا، اغلب علف کش ها به کینوا خسارت وارد می کنند. به همین دلیل عملیات وجین کردن به صورت دستی یا با استفاده از کولتیواتور توصیه می شود.

استفاده از علف کش گالانت سوپر،در مرحله 2-5 برگی علف هرز، براي کنترل علف هاي هرز باریک برگ مناسب است. از روش های موثر، در پیشگیری از رشد علف های هرز، این است که چند ماه قبل از کشت بذر کینوا، زمین زراعی آبیاری شود.

پس از رشد علف های هرز، علف کش پیش کشت ترفلان گزینه مناسبی برای حذف علف های هرز می باشد. در این صورت زمان کافی، برای سپری شدن دوره کارنس این علف کش وجود دارد. اما اگر یک یا دو ماه برای کشت بذر کینوا زمان باقی است.ت

می توان زمین مورد نظر را آبیاری نموده و به علف‌های هرز اجازه رشد داد. در اینصورت قبل از رسیدن علف های هرز به مرحله گلدهی، لازم است که زمین شخم بخورد. شخم زدن علف های هرز، باعث دفن شدن آنها و اضافه شدن مواد آلی به خاک می گردد.

بذر کینوا

مرکز بذر کینوا با عملکرد بالا

همانطور که بیان گردید بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، تاثیر مهمی تولید محصول کینوا با عملکرد بالا می گذارد. اما متاسفانه و همزمان با افزایش تقاضا برای خرید بذر کینوا در کشور، بذرهای تقلبی توسط افراد سودجو، عرضه می شود.

این بذرها یا فاقد قدرت جوانه زنی هستند و یا دارای اختلاط ژنتیکی می باشند. مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، فعالیت می کند. این مجموعه با توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا، کشاورزان عزیز را رد تولید محصول کینوا با عملکرد بالا، همراهی می نمایند.

بذر کینوا

همکاری در مرکز بذر کینوا با عملکرد بالا

همچنین در این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول بذر کینوا، به صورت کاملاً تضمینی صورت می پذیرد. بعلاوه مشاوره در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا، به صورت کاملاً رایگان در اختیار کشاورزان عزیز قرار می گیرد.

جهت ارتباط با بزرگترین مرکز بذر کینوا، تهیه بذر کینوا با عملکرد و برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *