سایت جامع بذر کینوا در کشور

کینوا

در سایت جامع بذر کینوا در کشور ، اطلاعات کاملی در رابطه با معرفی بذر کینوا ، مزیت کشت بذر کینوا در کشور و روش کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور ، در اختیار علاقمندان عزیز قرار می گیرد .

تاریخ کشت بذر کینوا

به طور کلی بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه در کشور کشت می‌شود . بسته به نوع اقلیم در استانهای مختلف تاریخ کشت بذر کینوا متغیر است .

با توجه به اینکه دوره پرشدن دانه کینوا تحت تاثیر درجه حرارت محیط قرار می‌گیرد . تاریخ کشت بذر کینوا باید به گونه ای انتخاب شود که این مرحله با دمای بالای ۳۵ درجه و یا سرما و یخ زدگی مصادف نگردد .

جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در منطقه زراعی خود می توانید از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده کنید .

بذر کینوا

روش کشت و میزان بذر

به انواع روش های نواری ، ردیفی ، جوی و پشته و . . . می توان بذر کینوا را کشت نمود . روش کشت کرتی برای گیاه کینوا مناسب نیست . زیرا این گیاه دارای شاخه و برگ فراوان می‌باشد و منشعب است .

همچنین بذر کینوا به صورت دست پاش و مکانیزه با استفاده از از بذر کار ریز غلات کشت می شود . برای هر هکتار به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا نیاز است که بسته به میزان شوری آب در مناطق مختلف کشور این مقدار تغییر می کند .

آبیاری

بذر کینوا به صورت آبی و دیم کشت می‌شود . به طور کلی در کشت آبی بذر کینوا 7 تا 10 نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می کند .

 انواع روش های آبیاری تحت فشار؛ مانند نواری ، قطره ای ، نوار تیپ و روش آبیاری غرقابی برای این گیاه مناسب است . باران های بهاره و پاییزه در مناطق مختلف کشور تعداد نوبت های آبیاری بذر کینوا را کاهش می دهد .

بذر کینوا

کودهی

استفاده از کودهای دامی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می گردد . مصرف ۱۵۰ کیلوگرم کود NPK در ابتدای کشت ، یا ۱۵۰ کیلوگرم سوپرفسفات تریپل به همراه ۱۰۰ کیلوگرم کود پتاس ، باعث افزایش عملکرد این محصول می گردد .

 همچنین در صورت نیاز دو نوبت کود سرک ، توسط کود اوره در مرحله ۲ تا ۴ برگی و ابتدایی گلدهی نیز پیشنهاد می شود .

سایت معرفی و عملکرد و برداشت بذر کینوا در کشور

در مناطق مختلف کشور عملکرد بذر کینوا متفاوت است . بسته به اقلیم منطقه ، میزان ماده آلی خاک ، نوع مدیریت زراعی بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن در هکتار عملکرد دارد .

عوامل مختلفی مانند تاریخ کشت ، نوع بذر به کار رفته ، کنترل علف های هرز و مبارزه با آفات و بیماری ها و همچنین استفاده از کود ، تاثیر زیادی بر میزان عملکرد بذر کینوا دارد . جهت رعایت این نکات می توانید از مشاوره از مجموعه ما مشاوره رایگان دریافت نمایید .

بذر کینوا

برداشت

مرحله رسیدگی گیاه کینوا مشابه سورگم است . هنگامی که گیاه به سمت خشک شدن می رود ، برداشت محصول کینوا به صورت دستی و یا با کمباین برداشت کلزا انجام می شود .

پس از خشک شدن بوته ها دانه ها جداسازی شده و سپس عملیات بوجاری انجام می شود . برای اینکه دانه کینوا آماده مصرف شود ، لازم است که به صورت صنعتی فرآوری گردد .

سایت جامع بذر کینوا در کشور

سایت جامع بذر کینوا با هدف افزایش شناخت نسبت به روش های کشت بذر کینوا در کشور و خواص دانه آن ، توسط این مجموعه راه‌اندازی شده است .

در سایت جامعه بذر کینوا ، اطلاعات کاملی در رابطه با معرفی بذر کینوا روش های کاشت ، داشت و برداشت بذر کینوا و خواص دانه کینوا ارائه شده است .

بذر کینوا

همکاری سایت بذر کینوا در کشور

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز عرضه بذر کینوا در کشور بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را توزیع می نماید . کارشناسان این مجموعه که تجربه کشت بذر کینوا را در استان‌های مختلف کشور دارند ، در زمینه کشت بذر کینوا به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان میدهند .

همچنین این مجموعه در زمینه توسعه بازار دانه و بذر کینوا ، فروش محصول کینوا و صادرات دانه کینوا با کشاورزان عزیز در مناطق مختلف کشور مشارکت می‌کند . جهت دریافت اطلاعات کافی و مفید در رابطه با بذر کینوا ، می توانید به سایت جامع بذر کینوا مراجعه نمایید .

همچنین جهت استفاده از کلیه خدمات این مجموعه در مناطق مختلف کشور ، می توانید با ما در ارتباط باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *