قیمت فروش بذر کینوا بندرعباس

بذر کینوا

ازچه مرکزی قیمت فروش بذر کینوا در بندرعباس را می توان استعلام نمود؟ آیا کشت بذر کینوا در بندرعباس توجیه اقتصادی دارد؟ از چه مرکزی در زمینه کشت بذر کینوا در بندرعباس، مشاوره رایگان می توان در یافت کرد؟

کشت بذر کینوا در بندرعباس

بذر کینوا که با هدف تولید دانه کشت می شود، به خانواده تاج‌خروس تعلق دارد. این بذر که به تیره اسفناج نیز متعلق است، بومی آمریکای جنوبی می‌باشد. و در سال‌های اخیر کشت آن در اغلب مناطق کشور از جمله بندرعباس مورد توجه قرار گرفته است.

بذر کینوا مقاوم به خشکی و شوری است که نیاز آبی کمی نسبت به محصولات زراعی داشته و طول دوره رشد آن نیز کوتاه مدت می باشد. بنابراین به عنوان گیاه سودآور و جایگزین محصولات آب بر در بندرعباس پیشنهاد می شود.

برای کشت بذر کینوا در بندرعباس، نیاز به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم، بذر می باشد. البته بسته به میزان شوری آب منطقه، این مقدار متغیر است. تعیین تاریخ کشت بذر کینوا تاثیر بسیار مهمی بر عملکرد نهایی محصول بذر کینوا در بندرعباس می گذارد. نوع کشت در قیمت فروش کینوا در بندر عباس بسیار تاثیر گذار است.

بذر کینوا

جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در بندرعباس، می توانید از مجموعه ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین برای کشت بذر کینوا در بندرعباس فاصله از سطح دریا و کیفیت آب و خاک باید مورد بررسی قرار گیرد. کارشناسان با تجربه مجموعه ما می توانند شما را در رابطه با این موارد، به صورت رایگان پشتیبانی نمایند.

آبیاری بذر کینوا در بندرعباس

5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می نماید. استفاده از محصول از کودهای آلی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می شود. مسئله مهم برای کشت بذر کینوا در بندرعباس، مربوط به برداشت این محصول می باشد.

 با توجه به رطوبتی بودن منطقه، لازم است که محصول برداشت شده حتماً کیسه گیری شود و حداقل یک تا دو هفته پس از برداشت، برای مجموعه ما ارسال گردد. زیرا در این منطقه انبار داری یک چالش مهم محسوب می شود. کنترل آفات و علفهای هرز نیز از نکات مهم این است که باید در این منطقه رعایت شود. کنترل علف هرز می تواند قیمت فروش بذر کینوا در بندرعباس را دچار نوسان کند.

کنترل علف های هرز

مسئله مهم در کشت بذر کینوا، بحث کنترل علف های هرز کینوا، است. به طوری که مخلوط شدن بذر علف هرز با دانه کینوا، ارزش اقتصادی آن را به شدت کاهش می دهد.  زیرا بذور علف هرز کینوا، هم شکل، هم اندازه و هم وزن بذر کینوا می باشند. و جداسازی آن ها از دانه کینوا هزینه بر و کاری مشکل می باشد.

جهت کنترل علفهای هرز کینوا لازم است که نکات زیر رعایت شود:

 مهمترین و اولین گام تهیه بذر گواهی شده و شناسنامه دار کینوا است. پس از کشت بذر کینوا، برای مبارزه با علفهای هرز باریک برگ، علف کش گالانت سوپر و برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ، وجین توصیه می شود.

در صورتی که یک ماه تا کشت بذر کینوا، زمان باقی است. زمین زراعی موردنظر آبیاری می شود. و پس از رشد علفهای هرز و قبل از رسیدن به مرحله گلدهی، علف های هرز از طریق شخم، به خاک برگردانده می شوند.

بذر کینوا

در صورتی که چند ماه به کشت بذر کینوا زمان باقیمانده، زمین مورد نظر آبیاری می شود. پس از رشد علف های هرز، علف کش ترفلان، استفاده میشود. در این صورت زمان کافی برای طی شدن دوره کارنس سم وجود دارد. کنترل علف هرز بر قیمت فروش کینوا در بندرعباس و سایر شهر های هرمزگان موثر است.

مبارزه با بیماری سفیدک

تجربه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف نشان داده که آفات زیادی برای این گیاه مشاهده نشده است. اما با توجه به اهیمت موضوع مبارزه با آفات حتی در سطح کم، در ادامه مختصراً به این موضوع پرداخته می شود.

یکی از آفات مربوط به گیاه کینوا، لارو برگخوار کارادرینا است. معمـولا در ابتدای مراحل رشد بذر و گیاه کینوا، این لارو مشاهده می شود. بنابراین سـم پاشـی بـرای کاهش خسـارت آفـت توصیه می شـود.

در تاریخ های کاشـت اسـفند و شـهریور این آفت در مرحله غنچه دهـی ظاهـر می گردد، ولـی معمولاً در تاریـخ کاشـت پاییـزه آفت مشـاهده نمی شود.

کنترل به موقع بیماری ها در کشت بذر کینوا

بهترین زمان مبـارزه علیه لارو کارادرینا هنگامـي اسـت کـه آفـت تخم ریزي مب کند و مقداري از تخم هـا بـاز و لاروهـاي ریـز آن خارج شـده اند. بهتر اسـت بـا مشـاهده تخـم و یـا لاروهـاي کوچک، با ترکیـب سـم آوانـت و دورسـبان و یـا آوانت با سـایپرمترین سمپاشـي را انجام شود.

کینوا

سمپاشـي مرتبه دوم حتما باید 10 روز بعد تکرار شـود، زیـرا تخم ریـزي پروانه هـا و همچنین خروج لاروهـا از تخم به صورت تدریجـي انجام می شود. در صورت مشاهده این مسئله در زمین های زراعی، می توانید از مشاوره رایگان، کارشناسان مجموعه ما استفاده نمایید.

قیمت فروش بذر کینوا در بندرعباس

جهت اطلاع از قیمت فروش بذر کینوا در بندرعباس جهت و هر استانی که هستید می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در بندرعباس و سایر مناطق ایران عرضه می نماید.

کارشناسان این مجموعه کشاورزان عزیز را برای تولید محصولی با عملکرد بالا با ارائه مشاوره رایگان پشتیبانی می کنند. همچنین پس از عقد قرارداد خرید و فروش محصول بذر کینوا، به صورت کاملا تضمینی انجام می شود.

همکاری در قیمت فروش بذر کینوا در بندرعباس

در صورتی که تمایل به کشت بذر کینوا در بندرعباس دارید، لازم است که در رابطه با کیفیت آب و خاک، کنترل علف های هرز و آفات و همین طور برداشت صحیح بذر کینوا اطلاعات درستی در اختیار داشته باشید.

 برای این منظور می توانید از کارشناسان متخصص مجموعه ما به صورت رایگان ارتباط برقرار نمایید. جهت اطلاع از قیمت فروش بذر کینوا در بندرعباس و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *