قیمت فروش کینوا برای رژیم گیاه خواری

کینوا

آیا کینوا برای کسانی که رژیم غذایی گیاه خواری دارند مفید است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم بله این دانه مفید، سرشار از ویتامین و پروتئین میباشد. فردی که پروتئین های حیوانی مصرف نمی کند به یک منبع غنی از پروتئین احتیاج دارد. کینوا می تواند نیاز این افراد را به طور کامل فراهم سازد. قیمت فروش کینوا به طور مشخص بیان نشده است. چرا که در کشور ما به طور کامل جای نیفتاده است و هر منبع قیمت دلخواه خود را بیان می کند. 

تفاوت کینوا سفید و سه رنگ

تفاوت کینوا سفید و سه رنگ بیشتر در ظاهر دانه و زمان پخت آن است. کینوا سفید نسبت به دو رنگ دیگر آن سریعتر پخته می شود و بافتی نرمتر از کینوا سه رنگ دارد. کینوا سفید برای رژیم گیاه خواری مناسب تر می باشد. زمان پخت کینوا سفید چیزی حدود 10 الی 15 دقیقه می باشد. زمان پخت برای کینوا قرمز و سیاه حدودا 4 الی 6 دقیقه بیش تر می باشد. به طور کلی پس از پخت رنگ کینوا سفید شفاف و رنگ کینوا سه رنگ تیره تر از قبل از پخت می شود. پس از پخت هم کینوا سه رنگ بافت آن حس دهانی بیش تری را در دهان ایجاد می کند. البته بیش تر در زیر دندان حس می شود.

کینوا سفید طعم و عطر ملایم تری نسبت به کینوا سه رنگ دارد و طعم کلی غذا را زیاد دستخوش تغیرات نمی کند. از همین رو بیش تر برای غذاهایی که می خواهیم طعم اصلی آن ها حفظ شود استفاده می کنیم. عطر و طعم کینوا سه رنگ بیش تر است. کینوا طعمی آجیلی دارد و به خاطر رنگ هایی که دارند بیش تر برای تزئینات غذا ها استفاده می شود. کینوا سیاه طعم شیرین تری نسبت به دو نوع دیگر دارد و برای پخت هم از همه بیش تر به زمان و آب احتیاج دارد.

از نظر خواص هم تفاوت کینوا سفید و  سه رنگ بسیار جزئی و کم است به طوری که نادیده گرفته می شود. همه انواع کینوا چه کینوا سفید و چه کینوا سه رنگ از نظر مقدار ویتامین، املاح، فیبر، مواد معدنی و حدودا یکسان هستند. فقط تنها نکته ای که قابل توجه می باشد، این است که مقدار آهن و ویتامین ب 2 در کینوا سفید بیشتر از کینوای سه رنگ است.

کینوا سفید پر مصرف ترین نوع کینوا است. چرا که این نوع کینوا به دلیل مزه کم و زمان پخت کوتاه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کینوا سه رنگ امروزه در رستوران ها، سالادبارها و برای تزئینات غذا های کافی شاپی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. محبوبیت کینوا سه رنگ برای استفاده در انواع سالاد و دسر بیشتر به دلیل رنگ های جذاب و زیبای آن است.

مضرات کینوا                                                                                   

کینوا برای رژیم گیاه خواری در مواردی باعث ناراحتی معده می شود. چرا که دارای ماده ای به نام ساپونین می باشد که یک گلیکوزید گیاهی است. به خاطر مزه بد و عملکرد خود به عنوان یک محافظ در برابر حشرات و قارچ ها شناخته شده است. این ماده با حرارت دانه های کینوا پیش از پخت از بین می رود. ساپونین موجب ناراحتی معده و حتی به روده کوچک آسیب می زند. اگزالات موجود در کینوا  میتواند باعث تشدید سنگ کلیه و یا به حرکت انداختن آن شود پس نباید در مصرف روزانه ان از حد تعادل خارج شد.

کینوا

قیمت آرد کینوا رژیمی

امروزه در صنعت تولید مواد غذایی بدون گلوتن و همچنین گلوتن دار از آرد کینوا رژیمی به وفور استفاده می شود. چرا که علاوه بر افزایش کیفیت محصول، از آرد کینوا رژیمی به عنوان فیلر یا پر کننده هم استفاده می شود و با نسبت های مشخصی با آرد های دیگر ترکیب می شود. چون مقدار زیادی فیبر در آرد کینوا رژیمی یافت می شود بسیار برای کسانی که به دنبال لاغری و تناسب اندام خود هستند پیشنهاد می شود.

با تمامی این تفاسیر هنوز قیمت مشخصی برای آرد کینوا مشخص نشده است چرا که یک محصول نو پا در ایران می باشند. خیلی از سود جوبان به دنبال منافع خود هستند و نوسانات زیادی در قیمت ایجاد می کنند. اما شرکت ایلیا این امکان را فراهم می آورد تا شما نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت از ارد کینوا و دیگر محصولات آن بهره مند شوید.

کینوا چیست + قیمت فروش

کینوا گیاهی است یکساله و دانه ها و برگ های آن برای مصرف استفاده می شود. این گیاه در خانواده اسفناجیان قرار میگیرد. این دانه یک شبه غله بوده و از خواص تغذیه ای بسیار بالایی برخوردار است که به همین خاطر به آن خاویار گیاهی هم گفته می شود.کینوا برای رژیم گیاه خواری قابل مصرف است.

 این دانه می تواند جایگزین برنج در زندگی شود. چرا که بسیار شبیه به آن می باشد هم از نظر نوع پخت و هم از نظر طعم و به لخاظ تغذیه ای خواص دو چندانی از برنج دارد و می تواند سلامت زایی بیشتری از برنج که در سفره های ایرانی رونق زیادی دارد قرار بگیرد و مانع از بسیاری مشکلاتی چون چاقی و گرفتگی شریان بشود.

قیمت مشخصی برای کینوا مشخص نشده است چرا که یک محصول نو پا در ایران می باشد. اما شرکت ایلیامارکت این امکان را فراهم می آورد تا شما نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت از کینوا و دیگر محصولات آن بهره مند شوید.

طریقه مصرف کینوا برای لاغری و رژیم گیاهخواری

کینوا و دانه های آن برای لاغری و انواع رژیم های غذایی و گیاهخواری استفاده می شود، بسیار مناسب است. چرا که سرشار از کربوهیدرات و فیبر می باشد و به طور کامل انرژی مورد نیاز بدن را تامین می نماید.  استفاده روزانه از کینوا باعث ثابت نگه ‌داشتن سطح قند خون خواهد شد و همین امر کمک به لاغری خواهد کرد.

 این گیاه جزء دسته شبه غلات است و مانند دیگر غلات پخته مصرف می‌شود و جزو غلات به حساب نمی‌آید. جایگزین‌کردن این دانه گیاهی مفید با برنج ‌سفید و یا انواع نان، به دلیل داشتن کالری کم  و ایجاد احساس سیری در معده بسیار مفید است. چرا که از پرخوری های بیش از اندازه جلوگیری میکند و کینوا برای رژیم گیاه خواری کاملا مناسب است.

کینوا

طرز پخت کینوا برای لاغری

طرز پخت گیاه کینوا تا حد زیادی شبیه به برنج سفید است. به این ترتیب که هر یک پیمانه کینوا را با دو پیمانه آب، آب مرغ یا گوشت به مدت 10 تا 15 دقیقه و با حرارت ملایم می‌پزند. البته تا زمانی که آب کینوا کاملا بخار شود. همچنین می توانید سوپ کینوا برای لاغری بپزید.

قیمت فروش کینوا برای رژیم گیاهخواری و وگان

دانه های کینوا به دلیل این که ارزش تغذیه ای فوق العاده بالایی که دارند می تواند یک جایگزین پروتئین حیوانی برای کسانی که رژیم گیاهخواری و وگان دارد باشد. و نیاز روزانه آن ها را به پروتئین بر طرف کند.

در حال حاضر هم قیمت مشخصی برای کینوا چه از نوع رنگی آن و از نوع سفید آن مشخص نشده است. چون دلایل مختلفی از جمله جدید بودن محصول در بازار های ایرانی، مشکلات حمل و نقل، چون این گیاه در اصل وارداتی می باشد.

یکی از بزرگ ترین دلایل مشخص نبودن قیمت برای این محصول وجود واسطه گرانی است که تاثیر به سزایی روی انواع کینوا دارد. این تنوع شامل کینوا رنگی(قرمز و سیاه) و سفید می شود. شما می توانید خرید کینوا برای انواع رژیم غذایی خود که شامل رژیم گیاهخواری و وگان و یا رژیم سلیاکی می باشد به صورت عمده و فله با بهترین قیمت و کیفیت به وب سایت شرکت سبزایلیا مراجعه کرده و اقدام به خرید آن نمایید.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847 –  09919007672
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *