دانه کینوا سه رنگ چیست؟ + قیمت خرید

کینوا

در پاسخ به این سوال که دانه کینوا سه رنگ چیست؟ + قیمت خرید چگونه محاسبه می‌شود، به کدام منبع باید مراجعه کنیم؟دانه کینوا سه رنگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

طرز پخت کینوا سه رنگ چیست؟

طرز پخت کینوا سه رنگ چیست؟ دانه کینوا به طور کلی دارای رنگ قرمز سفید و سیاه است و این دانه‌ها از لحاظ  تغذیه‌ای تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. این دانه‌های مغذی تمام مواد مفید مانند پروتئین، ویتامین، کلسیم، پتاسیم و آمینو اسید را دارا هستند. کینوا سه رنگ که می‌توان گفت ترکیبی از این سه رنگ گفته شده از کینوا می‌باشد، محصولی بسیار مقوی و دارای ارزش غذایی بالا می‌باشد. می‌توان گفت کینوا سه رنگ شبیه به غلات و برنج پخته می‌شود.

بعد از اینکه کینوا شسته شده، ارگانیک و بدون ساپونین را از مراکز معتبر تهیه کردید می‌توانید آن را جایگزین بسیار مناسبی در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. این دانه‌های محبوب کالری بسیار کمی دارند و به جای برنج نیز مصرف می‌شوند. در واقع آن را می توان به صورت پخته شده جایگزین برنج قرار داد که به طور میانگین هر پیمانه کینوا یک تا یک و نیم پیمانه آب برای پخت احتیاج دارد و در زمان حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آماده خواهد شد. همچنین در انواع سالاد استفاده می‌شود و از آن انواع شیرینی و نان و بیسکویت بدون گلوتن را می‌توان تهیه نمود.

خواص دانه و نان کینوا چیست؟

این دانه‌های با ارزش، که به خاویار گیاهی معروف می‌باشد خواص فراوانی دارد که متاسفانه به خوبی شناخته نشده است. این دانه‌ها منبع سرشار از آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، ویتامین‌های گروه ب، آنتی اکسیدان و … است و به دلیل این که گلوتن ندارد برای افرادی که مصرف گلوتن برای آنها ممنوع شده گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. در واقع دانه کینوا در بین افرادی که به تغذیه و رژیم سالم اهمیت زیادی می‌دهند توصیه می‌شود.

این خواص ویژه محدود به دانه‌های کینوا نیست و آرد کینوا نیز دارای درصد بالای آمینو اسیدهای ضروری و پروتئین می‌باشد و به دلیل نداشتن گلوتن می‌تواند برای پخت انواع بیسکویت، شیرینی و نان و … مورد استفاده قرار گیرد. البته برای اینکه بافت بهتری به مصرف کننده بدهد این آرد را با نسبت‌های مختلف با سایر آردها ترکیب می‌کنند. خوشبختانه آرد کینوا در حال معرفی به تمام دنیا است و به این ترتیب یک محصول فوق العاده مغذی و ایده آل، با ارزش غذایی بالا در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. گفتنی است که آرد کینوا بافت مرطوب و رایحه بسیار خوبی دارد بنابراین برای پخت انواع نان گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. پروتئینی که در آرد کینوا موجود است باعث شده است که بافت چسبنده‌ای داشته باشد، بنابراین پس از پخت شباهت بسیار زیادی به آرد گندم دارد.

کینوا و جو دوسر

تفاوت قیمت کینوا سفید و سه رنگ

در پاسخ به این سوال که دانه کینوا سه رنگ چیست؟ متوجه شدیم که دانه‌ای مغذی و با ارزش است. کینوا سه رنگ از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که باعث شده است نسبت به کینوا سفید قیمت بالاتری داشته باشد. گفتنی است خریداران کینوا سه رنگ بیشتر رستوران‌ها می‌باشند که با استفاده از این دانه‌های مغذی می‌تواند انواع سالادها و غذاهای جذاب و میان وعده‌های مناسب را طبخ کنند.

محصولات کینوا

امروزه محصولات متنوعی از دانه‌های کینوا تهیه می‌شود و این مواد غذایی در زمان کوتاه موفق شدند جایگاه بسیار ویژه‌ای را در بازار برای خود فراهم کنند. از جمله این موارد می‌توان به نان کینوا اشاره کرد که منبع بسیار مغذی از مواد معدنی، پروتئین، ویتامین، پتاسیم، منیزیم و … می‌باشد. بیسکویت و شیرینی کینوا، به دلیل نداشتن گلوتن برای افرادی که از مصرف گلوتن منع شده‌اند بسیار مناسب می‌باشد. همچنین پاستا و دسرهای تهیه شده از آرد کینوا، غلات صبحانه‌ای تهیه شده از آن را نیز می‌توان نام برد. به علاوه این که می‌توانیم خاویار گیاهی را در انواع سوپ و سالاد و پلو استفاده کنیم.

چای کینوا

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها برای ذائقه ایرانی‌ها می‌باشد این محصول از منزل هیچ فرد ایرانی حذف نخواهد شد. با توجه به اهمیت افراد به تغذیه سالم، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند نوشیدنی‌ها و مواد غذایی با کیفیت خیلی خوب به لحاظ سلامتی مصرف کنند. چای تهیه شده از دانه کینوا نوشیدنی بسیار سالم و در عین حال از لحاظ طعم و ظاهر، بسیار  مطلوب می‌باشد و می‌تواند جایگزین انواع چای در منازل باشد.

کینوا

قیمت خرید دانه کینوا سه رنگ و سفید چیست؟

در پاسخ به سوال قیمت خرید دانه کینوا سه رنگ چیست؟ باید گفت کینوا سه رنگ از کینوا سفید بیشتر است که برای این موضوع می‌توان دلایل زیر را ذکر کرد. این محصول باید به نحوی تهیه شده باشد که هر یک از رنگ‌های این محصول کیفیت بسیار مناسبی داشته باشد. همچنین هر سه رنگ دانه کینوا یعنی سفید، قرمز و مشکی در این محصول وجود داشته باشد و در آخر به میزان مناسب و استاندارد از هر سه رنگ ترکیب و استفاده شده باشد.

کینوا سه رنگ پس از پخت، بافت متفاوت و ظاهر زیبایی به مصرف‌کننده خواهد داد و به این دلیل محبوبیت بیشتری نسبت به انواع دانه‌هایی کینوا دارد. قیمت بالاتر دانه‌های کینوا سه رنگ را می‌توان به کمیاب بودن این محصول مرتبط دانست. چرا که مشروط به تهیه این محصول از منابع معتبر، کینوا سه رنگ در دسته مواد غذایی کمیاب قرار می‌گیرد و نسبت به نوع سفید نادرتر می‌باشد و به شکل مرتب و بسته بندی شده در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

کینوا سه رنگ که به صورت ارگانیک و کاملا پاکسازی شده از این مجموعه تهیه خواهد شد مراحل مختلف فراوری را به خوبی طی کرده و با مجوزهای کامل بهداشتی وارد بازار شده است است. بنابراین مراحل پخت ساده‌ای را در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌دهد. در واقع می‌توان دانه‌های کینوا تهیه شده را آبکشی نمود و مانند برنج طبخ کرد و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تهیه می‌شود. دانه‌های کینوا سه رنگ به دلیل داشتن ترکیب انواع مختلف دانه‌هایی کینوا ظاهر بسیار زیبایی را برای غذای شما فراهم می‌کند.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *