حبوبات سبوس‌دار کدامند + لیست قیمت

جو دوسر

حبوبات سبوس‌دار کدامند ؟ لیست قیمت غلات کامل را از کجا می‌توان تهیه نمود؟ چه غلاتی سبوس‌دار هستند و کدام غلات سبوس‌دار برای درمان یبوست مفید است؟ فواید غلات برای کودکان چیست و از کجا می‌توان غلات سبوس‌دار را تهیه نمود؟ غلات و حبوبات چه شباهتی و تفاوت‌هایی با هم دارند؟

لیست غلات کامل

غلات از دسته مواد غذایی ضروری در رژیم تغذیه‌­ای انسان می‌باشند. در بازار فروش مواد غذایی، دو نوع از غلات وجود دارد، غلات کامل و غلات تصفیه‌شده. غلات کامل آن دسته از دانه‌های مغذی هستند که تمام قسمت‌های مهم دانه یعنی هسته، سبوس، جوانه و آندوسپرم را در خود دارد. در مقابل غلات تصفیه‌شده سبوس و جوانه خود را ازدست‌داده‌اند. ارزش غذایی غلات کامل به‌مراتب از غلات تصفیه‌شده بیشتر است و شامل لیست جو، برنج قهوه‌ای، گندم سیاه، بلغور گندم، ارزن، بلغور جو دوسر، ذرت بوداده و کینوا می‌باشد.

غلات کامل را از کجا تهیه کنیم

غلات کامل دارای خواص بسیار متعددی برای بدن انسان می‌باشد. از غلات کامل در تغذیه افراد عادی جامعه، بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، افراد دارای سطح کلسترول بالا، بیماران قلبی و عروقی و افراد مبتلا به چاقی استفاده می‌شود. غلات کامل می‌توانند تنظیم‌کننده قند خون، تأمین‌کننده کلسیم موردنیاز بدن، منبع غنی ویتامین C، انواع ویتامین B، ویتامین E و مواد معدنی ضروری بدن انسان باشند.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا پیشرو در کاشت و تولید انواع غلات کامل در سراسر نقاط ایران می‌باشد. این شرکت با نظارت کامل بر روند کشت و پرورش غلات در مزارع مختلف کشور، اقدام به تولید غلات سبوس‌دار باکیفیت و مرغوب نموده است. جهت خرید غلات کامل به‌صورت بسته‌بندی و فله از طریق شماره تماس‌های ذکر شده در سایت شرکت ایلیا با بخش فروش این مجموعه تماس بگیرید.

چاودار

سبوس‌دار یعنی چه

در پاسخ به سوال حبوبات سبوس‌دار کدامند ؟ باید گفت، سبوس بیرونی‌ترین لایه دانه غلات است که در معرض مستقیم تشعشعات خورشید قرار دارد. ازاین‌رو از تمام اثرات نور خورشید بر گیاهان بهره‌مند می‌شود. در سبوس غلات فواید و خواصی وجود دارد که در هیچ نوع ماده غذایی نمی‌توان یافت. ازاین‌رو به سبوس غلات، طلای گیاهی می‌گویند. در روند فرآوری غلات کامل، سبوس را از آن‌ها جدا نکرده و دارای این لایه مغذی هستند و به غلات سبوس‌دار مشهورند. در بین تمام دانه‌های گیاهی، غلات سبوس‌دار دانه کامل به‌حساب می‌آیند و از نظر تغذیه‌ای ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. از غلات سبوس‌دار در تهیه آردهای کامل برای پخت نان سبوس‌دار استفاده می‌شود.

غلات سبوس‌دار برای یبوست

سبوس موجود در غلات تنها ماده غذایی است که فواید بسیار زیادی جهت بهبود عملکرد دستگاه گوارش و آسان کردن حرکت مواد در روده‌ها دارد. یکی از مشکلات شایع دستگاه گوارش و روده‌ها، یبوست است. در اثر یبوست بیماری‌های مزمن متعددی مانند هموروئید و سرطان کولون ایجاد می‌شود. فیبر موجود در غلات سبوس‌دار مؤثرترین ماده برای تسهیل عملکرد روده‌ها و دستگاه گوارش می‌باشد. مصرف غلات سبوس‌دار سبب جلوگیری و درمان یبوست در افراد مختلف به‌ویژه سالمندان و زنان باردار می‌گردد.

بلغور گندم سبوس‌دار

بلغور گندم سبوس‌دار از دسته مواد غذایی است که کمتر به مصرف آن اشاره شده است. این ماده‌ی غذایی سرشار از خواص ارزشمندی است که سبب تسهیل روند هضم غذا در معده، افزایش گردش خون، بهبود کیفیت خواب، افزایش سطح ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌های مزمن می‌شود. بلغور گندم سبوس‌دار درواقع همان دانه گندم است که شکسته و خرد شده است. این دانه سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، ویتامین‌های مهم، مواد معدنی ضروری، فیبر خوراکی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا پیشرو در تولید غلات کامل یکی از مهم‌ترین مراکز عرضه بلغور گندم سبوس‌دار می‌باشد. برای تهیه این محصول ارزشمند با کارشناسان بخش فروش ما تماس بگیرید.

سبوس

فواید غلات برای کودکان

بسیاری از افراد دغدغه تغذیه را دارند به دنبال پاسخ سوال حبوبات سبوس‌دار کدامند هستند. کودکان برای رشد و نمو طبیعی و تکمیل فرایند رشد خود نیاز به مصرف ویتامین‌های مختلف به‌ویژه ویتامین‌های گروه B، انواع پروتئین و فیبر خوراکی دارند. غلات به‌ویژه دانه کامل آن‌ها، منبع غذایی مناسب برای استفاده در رژیم غذایی کودکان است. علاقه شدید اکثر کودکان به خوردن انواع ماکارونی و پاستا می‌تواند فرصت مناسبی برای استفاده از این محصولات غنی‌شده با غلات کامل باشد.

از طریق مصرف ماکارونی و پاستاهای سبوس‌دار، کودکان می‌توانند مواد غذایی ضروری موردنیاز بدن خود را دریافت کنند. مصرف غلات در کودکان سبب افزایش سطح ایمنی بدن آن‌ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌گردد. غلات سبوس‌دار ماده غذایی مؤثر در پیشگیری از بروز بیماری آسم در کودکان می‌باشد. فیبر موجود در این دانه‌های کامل سبب جلوگیری از بروز یبوست در کودکان و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی می‌شود.

خرید غلات سبوس‌دار

غلات سبوس‌دار منبع غنی مواد مغذی مؤثر بر افزایش طول عمر می‌باشند. اثر مثبت مصرف غلات سبوس‌دار بر کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی سبب افزایش طول عمر در افرادی می‌شود که در رژیم غذایی خود این دانه‌های مغذی را بگنجانند.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا از مهم‌ترین مراکز تولید غلات سبوس‌دار در اکثر شهرهای کشور می‌باشد. این مرکز غلات سبوس‌دار را با کیفیت مناسب و به‌صورت تمیز و بدون هیچ‌گونه ناخالصی به بازار مواد غذایی ایران عرضه می‌کند. آسان‌ترین و سریع‌ترین راه خرید غلات سبوس‌دار در ایران، ثبت سفارش تلفنی در شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا می‌باشد. برای خرید غلات سبوس‌دار از این مجموعه در ارتباط باشید.

سبوس

تفاوت غلات و حبوبات چیست

غلات و حبوبات هر دو دانه‌های مغذی و خوراکی می‌باشند که در سیستم تغذیه انسان جایگاه ویژه‌ای دارند. تفاوت عمده حبوبات و غلات به میزان کربوهیدرات آن‌ها برمی‌گردد. درواقع کربوهیدرات موجود در غلات به‌مراتب بیشتر از میزان کربوهیدرات حبوبات می‌باشد. ازاین‌رو در سیستم غذایی بسیاری از کشورها غلات جایگاه ویژه‌ای دارند و به‌عنوان مواد غذایی اصلی به شمار می‌آیند.

کربوهیدرات بالا سبب ایجاد حس سیری می‌شود و انرژی بالایی در اثر مصرف آن به بدن داده می‌شود. همچنین غلات منبع غنی ویتامین‌های مختلف ازجمله ویتامین‌های گروه B، و ویتامین A، ویتامین E و ویتامین C می‌باشند. درصورتی‌که حبوبات معمولاً منبع مهمی از ویتامین‌ها نیستند. ازآنجاکه مصرف غلات نسبت به حبوبات بیشتر است، سطح زیر کشت غلات کامل و تولید تجاری آن‌ها در مقایسه با حبوبات نیز بیشتر می‌باشد. مطلب بالا به تفضل سوال حبوبات سبوس‌دار کدامند را پاسخ داده و علاقه مندان می توانند از طریق این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایند.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید تجاری غلات کامل در ایران می‌باشد. این شرکت محصولات تولیدی خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *