خواص سبوس یولاف و نحوه مصرف

جو دوسر چند کالری دارد

خواص سبوس یولاف بسیار است، در سبوس جو دوسر به دلیل وجود فیبرهای محلول و جذب زیاد آب، سبب افزایش مدت‌زمان سیری در مصرف‌کننده، کاهش اشتها و تقویت رژیم لاغری می‌شود.

می‌توانید برای اینکه سرعت هضم غذای خود را کاهش دهید تا مدت‌زمان بیشتری در بدنتان باقی‌مانده و تجزیه شود از نان جو دو سر برای لاغری استفاده کنید.

نان جو دوسر

نان جو دوسر سرشار از ترکیبات مغذی مثل کربوهیدرات‌ها و فیبرهای مفید مثل بتاگلوکان می‌باشد و پروتئین موجود در آن نیز همراه با ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی یک منبع کامل برای فرد مصرف‌کننده می‌باشند که تمام احتیاجات تغذیه آن را فراهم می‌کند.سبوس یولاف خواص بسیار ارزشمندی دارد.

درواقع این بتاگلوکان موجود در جو دوسر هست که به‌عنوان یک فیبر محلول که با افزایش زمان هضم غذا و خالی نشدن معده باعث می‌شود مصرف‌کننده مدت‌زمانی طولانی‌تری احساس سیری کند همچنین این فیبر محلول کمک زیادی به کاهش چربی‌های اطراف شکم و پهلوها می‌کند. نان جو سبوس‌دار به علت اینکه حاوی فیبر بالایی می‌باشد پس گزینه بسیار مناسبی برای رژیم‌های لاغری محسوب می‌شود.

طبق نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقاتی که انجام‌شده بر روی تأثیر افزودن سبوس جو دوسر بر نان‌ها، جذب آب در خمیر نان‌هایی که در آن‌ها از سبوس جو دوسر استفاده‌شده است افزایش‌یافته همچنین سبب افزایش حفظ گازهای ناشی از تخمیر در خمیر نان می‌شود.

درنتیجه تهیه نان با سبوس جو دوسر علاوه بر اثرات مفیدی که فیبر موجود در این سبوس‌ها بر بدن دارند مثل کاهش اشتها، افزایش جذب آب در بدن و کمک به گوارش، سبب افزایش مدت‌زمان ماندگاری نان و تأخیر در بیاتی آن می‌شود.

خواص سبوس یولاف

اهمیت مصرف نان با سبوس

همچنین، با جدا کردن سبوس از گندم در نان‌های کشور شاهد کمبود فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها هستیم. بااین‌حال مصرف آردهای سبوس‌دار نیز به خاطر وجود اسید فیتیک موجود در آن‌ها موجب عدم جذب عنصرهای ضروری بدن مثل کلسیم، آهن و روی می‌شود. پس مصرف نان‌هایی که با آرد ترکیب‌شده از گندم و غلات دیگر تهیه‌شده باشند، یکی از روش‌های مصرف نان‌های حاوی ترکیبات ضروری و لازم بدن می‌باشد.

نان با سبوس جو دوسر به علت اینکه حاوی فیبر بالایی می‌باشد پس گزینه بسیار مناسبی برای رژیم‌های لاغری محسوب می‌شود.

برای تهیه این نان مطابق با دستور به این‌گونه عمل می‌کنیم؛ به‌اندازه یک پیمانه شیر ولرم را با دو قاشق کوچک شکر و خمیرمایه مخلوط‌کنید سپس به خمیرمایه فرصت دهید تا به عمل آید (حدود یک ساعت) پس‌ازآن یک‌سوم پیمانه روغن و یک پیمانه سبوس جو دوسر و آرد گندم را به ترکیب افزوده و پس‌ازاینکه خوب ترکیب کردید روی ظرف را بپوشانید و حدود یک ساعت زمان دهید تا خمیر حجم بگیرد.

سپس خمیرها را به‌اندازه دلخواه برش دهید، در قالب یا سینی مخصوص پخت قرار داده و برای حجم بیشتر بازهم روی برش‌های خمیر را در مدت‌زمان یکسان با دفعات قبل بپوشانید پس‌ازاین زمان، روی برش‌های خمیر را با کره یا زرده تخم‌مرغ آغشته کنید و در فر قرار دهید.

خواص سبوس یولاف

خواص سبوس جو دوسر یا یولاف برای چاقی

سبوس جو دوسر درواقع همان دانه جو دوسر همراه با پوشش آن می‌باشد که سرشار از پروتئین و فیبر است. ترکیب سبوس جو دوسر با کره بادام‌زمینی، شیر، عسل و انواع میوه‌های دلخواه مثل موز، انبه، نارگیل و توت‌فرنگی می‌تواند میان وعده‌های مقوی و سالمی فراهم کند، همچنین با ترکیب سبوس جو دوسر و تخم‌مرغ، یک املت مفید برای صبحانه خود درست کنید که با مصرف مرتب این ترکیبات، به‌اضافه وزن از نوع سالم دست پیدا می‌کنید.

خواص سبوس یولاف

خواص سبوس جو دوسر یا یولاف برای کودکان

جو دوسر که خود دارای پروتئین، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر بسیار است سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش کارکرد سیستم گوارشی می‌شود. سبوس جو دوسر که خود علاوه بر دانه جو دوسر، منبع غنی از فیبرها و پروتئین‌های مفید می‌باشد.

می‌تواند تأمین‌کننده مواد معدنی لازم بدن به‌خصوص برای کودکان باشد. علاوه بر آن فیبر موجود در سبوس جو دوسر با ایجاد حس سیری طولانی‌مدت در کودک باعث جلوگیری از مصرف میان وعده‌های مضر توسط کودکان می‌شود، پس نقش مهمی در جلوگیری از چاقی مفرط کودکان دارد.

خواص سبوس یولاف

خواص سبوس جو دوسر و یولاف برای پوست صورت

جو دوسر علاوه بر فواید بسیاری که ازنظر تغذیه‌ای برای انسان دارد، دارای خواص زیادی برای سلامت پوست و مو نیز می‌باشد.

خواص جو دوسر برای پوست صورت شامل؛ پاک‌کنندگی، روشن‌کنندگی، ضدالتهاب و آکنه، مرطوب‌کنندگی و محافظت‌کنندگی می‌شود. ازجمله خواص درمانی دیگری که مصرف جو دوسر به همراه دارد؛ کاهش التهابات، خشکی و خارش پوستی می‌باشد.

جو دوسر دارای خواص درمانی برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه می‌باشد زیرا چربی که به‌صورت اضافه توسط پوست ترشح می‌شود و روی آن باقی می‌ماند، توسط جو دوسر جذب‌شده و باوجود مواد معدنی سرشار ازجمله زینک باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود.

 اگر جو دوسر را با مقداری آب روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا بجوشد ترکیبی خمیری به دست می‌آید که با استفاده آن بر روی صورت به شکل اسکراب طبیعی عمل کرده و علاوه بر شفاف‌سازی پوست از سلول‌های مرده، می‌توانید از خواص ذکرشده این دانه نیز بهره ببرید. همچنین ترکیب جو دوسر با مواد مفید دیگر برای سلامتی پوست، مثل؛ عسل، انواع روغن‌ها و شکر سفید یا قهوه‌ای، می‌توانید اسکراب های متفاوتی تهیه کنید.

جو دوسر به علت وجود بتاگلوکان که روی پوست لایه‌نازک ایجاد می‌کند، دارای خواص مرطوب‌کنندگی طبیعی نیز می‌باشد. ترکیب جو دوسر با شیر و عسل در حفظ رطوبت بسیار مؤثر است.

جو دوسر با پروتئین و چربی‌هایی که دارد منجر به حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید و آلاینده‌های موجود در محیط می‌شود.

خواص سبوس یولاف

سفارش خرید یولاف و جو دوسر

با توجه به خواص جو دوسر، این دانه یکی از غلات سودمند برای انسان محسوب می‌شود؛ اما از مهم‌ترین مسائلی که هنگام تهیه جو دوسر باید در نظر گرفته شود کیفیت آن می‌باشد. براساس نوع کشت این دانه، منطقه‌ای که در آن کشت می‌شود، روش فرآوری و تبدیل دانه به آرد بسیار در تعیین کیفیت این محصول تأثیرگذار می‌باشد. امروزه می‌توان آرد جو دوسر تولید شده در شرکت ایلیا را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد و نیز برای راحتی از مراکز فروش آنلاین این محصول استفاده کرد.

. جو دوسر در انواع مختلفی به فروش می‌رسد. جو دوسر داخلی که حاصل کشت بذر جو دوسر توسط کشاورزان است در استان‌های مختلف به‌طور محدودی کشت می‌شود. جو دوسر محلی که بومی می‌باشد به دلیل اینکه فرایندهای اصلاح زراعی بر روی آن انجام نگرفته است به نسبت سایر جو دوسرها دانه‌های کوچک‌تری دارند و پس از پوست‌گیری این دانه‌ها باقی‌مانده آن بسیار کوچک‌تر می‌شود که معمولاً به شکل شکسته یا پودر شده درمی‌آیند.

خواص سبوس یولاف

نحوه تهیه یولاف و خواص سبوس آن

 اما بهترین نوع جو دوسر که می‌توان تهیه کرد جو ‌دوسر اصلاح‌شده بدون پوست است که شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا پس از تحقیقات زیادی که در حوزه انواع مختلف جو دوسر در کشورهای مختلف انجام داده است توانست برخی از ارقام بذر جو دوسر که بدون پوست می‌باشند و دارای کیفیت بالای خوراکی هستند را شناسایی و در حوزه کشت داخلی وارد کند.

کشاورزان هم کار با شرکت ایلیا با قرارداد خرید تضمینی بذرهای این جو دوسر فوق‌العاده را تحویل گرفته و از خدمات مشاوره‌ای تخصصی استفاده می‌کنند.

 محصول جو دوسر اصلاح‌شده بدون پوست و بسیار درشت و چاق بوده و قبل از مراحل پوست‌گیری تا ۹۰% دانه‌ها از پوست جدا می‌شود این جو دوسر بسیار خوش‌خوراک بوده و برای مصارف خوراک انسانی استفاده می‌شود و طعمی کاملاً شیرین دارد.

و بهترین نوع آرد جو دوسر که می‌توان تهیه کرد از جو دوسر اصلاح‌شده بدون پوست می‌باشد که شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا برای اولین بار در کشور به‌صورت تجاری اقدام به تولید و فرآوری بسته‌بندی این محصولات در استان‌های مختلف نموده است و این محصولات را به‌صورت عمده بسته‌بندی و خرید خرد در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با داشتن گروه R&D بسیار قوی در حوزه محصولات فراسودمند در تلاش است نیاز واحدهای تحقیق و توسعه کارخانه‌ها صنایع تبدیلی را در حوزه جو دو سر برآورده سازد این مجموعه آمادگی همکاری با واحدهای خصوصی دولتی، کارخانه‌ها صنایع تبدیلی، شرکت‌های پخش و بسته‌بندی، فروشگاه‌های ارگانیک، هایپرمارکت ها، انجمن‌های دیابت و سلیاک، بیمارستان‌ها، سازمان‌های تربیت‌بدنی و… را دارد.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت محصولات با کارشناسان مجرب به این مجموعه در ارتباط باشید.

خواص سبوس یولاف

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *