چگونه انواع نوشیدنی و غذا با جو دوسر پرک درست کنیم؟

خرید جو دوسر کیلویی

جو دوسر منبع خوبی از انرژی برای انسان مخصوصاً کودکان محسوب می‌شود، علاوه بر فیبر و پروتئین‌های ضروری سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های تأمین‌کننده سلامت بدن و اثرات آرام‌بخش و تسکین‌دهنده می‌باشد. برای بهره بردن از فواید آن می‌توانیم انواع وعده‌های غذا و نوشیدنی‌های سالم با جو دوسر پرک درست کنیم.

از ترکیب جو دوسر با شیر، آب، عسل، انواع میوه‌ها و سبزی‌های و غلات دیگر، وعده‌های غذایی مفیدی می‌توان تهیه کرد. همچنین انواع نوشیدنی‌ها و اسموتی های بسیار خوشمزه و حتی رژیمی می‌توانیم با جو دوسر پرک درست کنیم.

به‌طور مثال از ترکیب جو دوسر پرک با شیر همراه با سایر میوه‌هایی نظیر موز، توت‌فرنگی، انبه، شاتوت و بلوبری و مغزی جات مختلف مثل بادام‌زمینی انواع مختلف نوشیدنی مقوی تهیه می‌شود.

طرز تهیه جو دوسر برای لاغری

جو دو سر به علت اینکه غنی از انواع فیبرهای محلول مثل بتاگلوکان می‌باشد پس با جذب زیاد آب نقش مؤثری در افزایش مدت‌زمان سیری در مصرف‌کننده، کاهش اشتها و مصرف کمتر غذا ایفا می‌کند. پروتئین موجود در جو دوسر در کنار ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی یک منبع غنی برای فرد مصرف‌کننده می‌باشد به‌طوری‌که تمام احتیاجات تغذیه آن را فراهم می‌کند.می توان با جو دوسر پرک انواع غذا را درست کرد.

برنامه رژیم غذایی جو دوسر شامل دو مرحله است:

مرحله 1: به مدت یک هفته سه وعده غذایی بلغور جو دوسر بخورید. به‌جای جو دو سر فوری، جو دوسر کامل بخورید. در این مرحله می‌توانید مقداری میوه به جو دو سر اضافه کنید.

مرحله 2: در طول هفته دوم، شما باید حداقل برای یک یا دو وعده در روز جو دوسر بخورید و برای بقیه وعده‌ها گزینه‌های کم‌چربی سالم داشته باشید. شما می‌توانید بلغور جو دوسر فوری بخورید و همچنین میوه‌ها و سبزیجات بیشتری را به جو دوسر خود اضافه کنید.

انواع غذا با جو دوسر پرک

تهیه یک وعده غذایی رژیمی با جو دوسر پرک

از ترکیب یک قاشق غذاخوری از آن با سالاد به همراه مرغ تکه یا خردشده استفاده کنید. همچنین، ترکیب جو دو سر با سوپ سبزیجات یا مرغ نیز گزینه خوشمزه و مفیدی برای یک وعده غذایی محسوب می‌شود.

برای اینکه یک انواع شیرینی رژیمی با جو دوسر پرک درست کنیم، به‌اندازه یک فنجان جو دوسر را با یک عدد موز، یک قاشق کره بادام زمینی، یک تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری وانیل، بیکینگ‌پودر و دارچین، یک‌چهارم فنجان شیر و کمی نمک به‌خوبی مخلوط‌کنید و داخل فر یا ماکروویو با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید و به عنوان غذا ی لذیذ سپس میل کنید.

می‌توانید برای اینکه سرعت هضم غذای خود را کاهش دهید تا مدت‌زمان بیشتری در بدنتان باقی‌مانده و تجزیه شود از نان جو دو سر برای لاغری استفاده کنید. برای تهیه این نان مطابق با دستور به این‌گونه عمل می‌کنیم؛

به‌اندازه یک پیمانه شیر ولرم را با دو قاشق کوچک شکر و خمیرمایه مخلوط‌کنید سپس به خمیرمایه فرصت دهید تا به عمل آید (حدود یک ساعت) پس‌ازآن یک‌سوم پیمانه روغن و یک پیمانه سبوس جو و آرد گندم را به ترکیب افزوده و پس‌ازاینکه خوب ترکیب کردید.

 روی ظرف را بپوشانید و حدود یک ساعت زمان دهید تا خمیر حجم بگیرد، سپس خمیرها را به‌اندازه دلخواه برش دهید، در قالب یا سینی مخصوص پخت قرار داده و برای حجم بیشتر بازهم روی برش‌های خمیر را در مدت‌زمان یکسان با دفعات قبل بپوشانید پس‌ازاین زمان، روی برش‌های خمیر را با کره یا زرده تخم‌مرغ آغشته کنید و در فر قرار دهید.

انواع غذا با جو دوسر پرک

طرز تهیه جو دوسر برای بدنسازی

جو دوسر یک مکمل غذایی عالی قبل از تمرین است از جو دوسر با پوست به روش‌های بسیار متفاوتی استفاده می‌شود نظیر استفاده از پودر جو دوسر در بدنسازی. خوردن جو دوسر فواید زیادی دارد، به‌خصوص اگر می‌خواهید عضله‌های لاغری ایجاد کنید. جو دوسر کاملاً طبیعی است و یک منبع عالی انرژی است. و میتوان انواع غذا ها را با جو دوسر پرک تهیه نمود.

جو دوسر سرشار از مواد مغذی از قبیل بتاگلوکان می‌باشد که همراه با فیبر موجود در آن اشتها و جذب قند را کاهش داده و چربی مازاد بدن را تجزیه می‌کند. بهترین زمان مصرف این ماده غذایی در بدن‌سازان حدود 45 تا 60 دقیقه قبل از انجام هر نوع فعالیت و تمرین ورزشی می‌باشد.

انواع غذا با جو دوسر پرک

چگونه وعده‌های مفید برای بدنسازان با جو دوسر پرک درست کنیم؟

برای تهیه انواع غذا با جو دوسر پرک و شیر برای بدن‌سازان می‌توان جو دو سر را با شیر روی حرارت متوسط مخلوط‌کنید و عسل، دارچین، پودر نارگیل را به میزان دلخواه به این ترکیب افزوده و پس از پخت و نرم شدن کافی جو دو سر با میوه‌ی موردعلاقه خود میل کنید.

همچنین می‌توانید از ترکیب جو دوسر با شیر، موز، پودر نارگیل، تخم شربتی، دارچین، میوه‌های دلخواه، عسل و پودرهای پروتئین یک اسموتی خوشمزه و مفید برای بعد از فعالیت‌های ورزشی تهیه و استفاده کرد.

یک روش دیگر اینکه، پس از پخت جو دو سر با آب یا شیر، این مخلوط را از روی حرارت برداشته و پودر پروتئین به آن اضافه کنید و به هم بزنید و دوباره برای مدت 30 ثانیه آن را بپزید، شما می‌توانید سفیده تخم‌مرغ نیز به آن اضافه کنید.

ترکیب جو دوسر و آب‌پنیر نیز یک میان وعده سبک قبل از تمرین محسوب می‌شود و بسیار مقرون‌به‌صرفه و ساده است، همچنین میزان مناسبی کربوهیدرات و پروتئین از منابع طبیعی را نیز به شما می‌دهد. می‌توانید جو دوسر و آب‌پنیر را به‌عنوان یک شیک ترکیب کنید (جو دوسر، آب‌پنیر و مایع را درون ظرف قرار دهید، هم بزنید و یک‌شب در یخچال بگذارید).

انواع غذا با جو دوسر پرک

انواع صبحانه و غذا با جو دوسر پرک برای کودک

استفاده از مواد قندی همان‌طور که در بزرگ‌سالان مضر است در کودکان نیز چاقی و دیابت به همراه دارد. جو دوسر سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های لازم برای سلامت کودک می‌باشد که می‌توانید از حدود شش‌ماهگی کودک در انواع غذاهای مایع و جامد آن استفاده کنید، چگونه برای کودکان صبحانه با جو دوسر پرک درست کنیم؟

چند عدد بادام را در آب جوشانده سپس اجازه دهید سرد شود، می‌توانید از آب سرد جهت این کار استفاده کنید، پس‌ازآن پوست بادام‌ها را از آن جدا کنید. این بادام‌ها را همراه با یک قاشق جو دوسر به‌خوبی آسیاب کنید سپس برای به قوام رسیدن همراه با آب روی اجاق‌گاز در معرض حرارت قرار دهید. نصف یک موز رسیده را له یا رنده کنید و همراه با شیر خشک به ترکیب به قوام رسیده اضافه و هم بزنید و پس از خنک شدن سرو کنید.

به‌اندازه یک پیمانه جو دوسر را روی حرارت قرار داده و با آب بپزید پس‌ازآنکه خنک و خشک شد مقداری توت‌فرنگی را خرد یا له کنید و به آن اضافه کنید. پس‌ازآن که هم زدید مقداری عسل به ترکیب اضافه سپس میل کنید.

جو دوسر را همراه با آب بپزید پس‌ازآن که پخت شود روی شعله کم قرار بدهید سپس یک سیب پوست‌کنده را له یا رنده کنید و به ترکیب اضافه کنید پس‌ازآنکه کمی غلیظ شد کره را نیز اضافه و خوب هم بزنید سپس اجازه دهید تا خنک شده و به‌عنوان یک صبحانه مقوی برای کودک مصرف کنید.

انواع غذا با جو دوسر پرک

تهیه انواع غذا املت با جو دوسر پرک

مقداری روغن‌زیتون را روی اجاق‌گاز حرارت دهید سپس زرده تخم‌مرغ به میزان لازم که به‌خوبی هم زده‌اید را همراه با جو دوسر و سبزی‌های پخته به‌دلخواه به آن اضافه کنید پس از پخت می‌توانید همراه با نان سرو کنید.

برای تهیه حریره با جو دوسر، مقداری میوه مثل سیب، گلابی، زردآلو یا هر میوه دلخواه دیگر را با آب روی حرارت قرار دهید تا نرم شده و اجازه دهید خنک شود. پودر جو دوسر و شیر را روی حرارت جوشانده و هم بزنید سپس ترکیب به‌دست‌آمده را با میوه‌های نرم شده مخلوط‌کنید.

طرز تهیه جو دوسر با شیر برای صبحانه

دانه جو دوسر حاوی تمام مواد مغذی ضروری بدن مانند فیبر، منیزیم، فسفر، مس، آهن، روی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. با ترکیب جو دوسر و شیر می‌توان یک وعده غنی و سالم با جو دوسر پرک درست کنیم که به دلیل داشتن فیبر بالا باعث سیر و راضی نگه‌داشتن شما شده و به کاهش وزن کمک می‌کند. چگونه می‌توان صبحانه مغذی با جو دوسر پرک درست کنیم؟

در ادامه برای مصرف جو دوسر با شیر به‌صورت گرم یا سرد چند دستور تهیه به شما معرفی می‌کنیم؛

صبحانه سرد جو دوسر با شیر؛ مقداری شیر و جو دوسر را به میزان مساوی در ظرف درداری ریخته و به‌خوبی مخلوط‌کنید پس‌ازآن به مدت حداقل 8 ساعت یا شب تا صبح در یخچال قرار داده سپس از افزودنی‌های دلخواه می‌توانید استفاده و میل کنید. همچنین، با ترکیب جو دوسر و میوه موردعلاقه خود، یک ترکیب جدید با طعم منحصربه‌فرد ایجاد می‌کنید.

شاه‌توت، سیب، توت‌فرنگی، نارگیل، موز و هر میوه دلخواه خود را برش داده و با جو دوسر موردنیاز خود مخلوط‌کنید پس‌ازآن عسل، شکر یا هر شربت شیرین‌کننده دیگری به آن افزوده و به میزان لازم شیر، خامه یا ماست‌های طعم دار مختلف به این ترکیب اضافه کنید و میل بفرمایید.

انواع غذا با جو دوسر پرک

انواع غذا و حلیم با جو دوسر پرک و شیر

مقداری شیر موردنیاز با مصرف خود که می‌تواند ساده یا طعم دار باشد را داخل قابلمه با حرارت زیاد روی اجاق‌گاز بجوشانید سپس جو دوسر را به‌اندازه نصف پیمانه از شیری که مصرف کرده بودید به‌آرامی اضافه و به‌خوبی مخلوط‌کنید.

در صورت تمایل نیز می‌توان مقداری نمک به آن اضافه کرد. حرارت را کمتر کنید و جو دوسر را هر دقیقه هم بزنید تا به‌طور یکنواخت پخته و تا جایی ادامه دهید که به میزان لازم نرم شود. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و چند دقیقه اجازه دهید تا مخلوط شیر و جو دوسر خنک و نرم‌تر شود پس‌ازآن می‌توانید این مخلوط خوشمزه و مفید را میل کنید.

اوتمیل؛ مقداری شیر و نصف آن میزان جو دوسر را باهم مخلوط کرده و داخل ماکروویو، برحسب نوع جو دوسر که استفاده کردید، به میزان 1 تا 5 دقیقه قرار دهید. سپس از ماکروویو خارج کرده و به‌خوبی هم بزنید و پس از خنک شدن میل بفرمایید.

می‌توانید از میوه‌های مختلف مثل موز و سیب و ادویه‌هایی نظیر دارچین برای افزایش طعم این ترکیب استفاده کنید همچنین اگر زمان پخت جو دوسر یک تا دو عدد سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید بااینکه عطر و طعمی به آن نمی‌دهد اما پروتئین مفید موردنیاز برای لاغر شدن را تأمین می‌کند.

انواع غذا با جو دوسر پرک

میزان مصرف انواع غذا های تهیه شده با جو دوسر پرک در روز

میزان مصرف جو دوسر در افراد مختلف متفاوت می‌باشد و با توجه به وزن و تحرکات متنوع می‌باشد.

جو دوسر یک گزینه جالب و آسان و مفید برای وعده غذایی است به شرطی که آن را به مقدار مناسب بخورید. مقدار زیادی جو دوسر می‌تواند باعث احساس ناراحتی و حتی افزایش وزن شود.

در حالت ایده آل، فقط یک‌بار نصف فنجان جو دوسر خشک تهیه کنید و وعده غذایی خود را در یک‌کاسه کوچک بخورید تا کمتر غذا بخورید. یک وعده یا ۸ قاشق سوپ‌خوری آرد جو دو سر، به بدن شما ۱۵% از مقدار توصیه‌شده از پروتئین روزانه را می‌دهد. وعده جو دوسر را برای بیشتر افراد بین 30 گرم تا 70 گرم در روز است.

انواع غذا با جو دوسر پرک

خرید و فروش جو دوسر پرک

با توجه به خواص جو دوسر، این دانه یکی از غلات سودمند برای انسان محسوب می‌شود؛ اما از مهم‌ترین مسائلی که هنگام تهیه جو دوسر باید در نظر گرفته شود کیفیت آن می‌باشد. جو دوسر در انواع مختلفی به فروش می‌رسد.

اما بهترین نوع جو دوسر که می‌توان تهیه کرد جو ‌دوسر اصلاح‌شده بدون پوست است که شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا پس از تحقیقات زیادی که در حوزه انواع مختلف جو دوسر در کشورهای مختلف انجام داده است توانست برخی از ارقام بذر جو دوسر که بدون پوست می‌باشند.

و دارای کیفیت بالای خوراکی هستند را شناسایی و در حوزه کشت داخلی وارد کند. کشاورزان همکار با شرکت ایلیا با قرارداد خرید تضمینی بذرهای این جو دوسر فوق‌العاده را تحویل گرفته و از خدمات مشاوره‌ای تخصصی استفاده می‌کنند.

محصول جو دوسر اصلاح‌شده بدون پوست و بسیار درشت و چاق بوده و قبل از مراحل پوست‌گیری تا ۹۰% دانه‌ها از پوست جدا می‌شود این جو دوسر بسیار خوش‌خوراک بوده و برای مصارف خوراک انسانی استفاده می‌شود و طعمی کاملاً شیرین دارد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا برای اولین بار در کشور به‌صورت تجاری اقدام به تولید و فرآوری بسته‌بندی این محصولات در استان‌های مختلف نموده است و این محصولات را به‌صورت عمده بسته‌بندی و خرید خرد در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با داشتن تیم R&D بسیار قوی در حوزه محصولات فراسودمند در تلاش است نیاز واحدهای تحقیق و توسعه کارخانجات صنایع تبدیلی را در حوزه جو دو سر برآورده سازد این مجموعه آمادگی همکاری با واحدهای خصوصی دولتی، کارخانجات صنایع تبدیلی، شرکت‌های پخش و بسته‌بندی، فروشگاه‌های ارگانیک، هایپرمارکت ها، انجمن‌های دیابت و سلیاک، بیمارستان‌ها، سازمان‌های تربیت‌بدنی و… را دارد.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت محصولات با کارشناسان مجرب به این مجموعه در ارتباط باشید.

چه انواع غذا با جو دوسر پرکنباید جو دوسر بخورند

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *