نحوه کشت بذر کینوا در لارستان فارس

بذر کینوا

جهت اطلاع از نحوه کشت بذر کینوا در لارستان فارس ، می توانید از بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا و مروّج اصلی کشت بذر کینوا در ایران، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذرکینوا متعلق به خانواده تاج خروس است که پس از رشد، گیاهی مشابه  علف هرزسلمه تره تولید می نماید. البته گیاه کینوا نوعی گیاه زراعی است که با هدف تولید دانه کشت می شود. بذر کینوا، نسبت به تنش های محیطی مانند شوری، خشکی و یخ زدگی مقاومت بالایی دارد. همچنین به اقلیم های مختلف سازگار است.

 دانه های کینوا که پس از رسیدگی گیاه کینوا، برداشت می شوند، ارزش غذایی بسیاری دارند. سازمان خواروبار جهانی با هدف ترویج کشت بذر کینوا و بیان اهمیت این گیاه ارزشمند سال 2013 را به نام کینوا نام گذاری کرد. این سازمان ارزش غذایی دانه کینوا را با شیرخشک، مقایسه کرد و سایر کشورها را به کشت بذر کینوا تشویق نمود.

دانه های کینوا حاوی پروتئین، تمام اسید آمینه های مورد نیاز بدن انسان، انواع ویتامین ها، املاح معدنی مفید و آنتی اکسیدان هستند. همچنین این دانه ها فاقد گلوتن بوده و برای بیماران سلیاکی و دیابتی، ارزش دارویی دارند.

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان بذر کینوا را کشت می کنند. در سال های اخیر، بذر کینوا در استان های مختلف ایران، کشت می شود و عملکرد مطلوبی را نیز در پی داشته است. آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و کشاورزی پیشرفته، زمینه مناسبی را برای کشت بذر کینوا در لارستان فارس فراهم کرده است.

همزمان با افزایش تقاضا برای مصرف دانه کینوا در جهان، کشت بذر کینوا، توجیه اقتصادی دارد. همچنین به علت عملکرد بالا و ویژگی های منحصر به فرد بذر کینوا برای رشد، آن را به گزینه مناسبی جهت کشت در لارستان فارس و مناطق مختلف کشور قرار داده است.

بذر کینوا

نحوه کشت بذر کینوا در لارستان فارس

بذر کینوا، در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه کشت می شود. همچنین امکان کشت دیم نیز برای بذر کینوا، وجود دارد. بذر کینوا دارای بذرهای ریز و وزن هزاردانه بین 2 تا 3 گرم است. میزان بذر مورد نیاز برای هر هکتار، جهت کشت بذر کینوا، 10-8 کیلوگرم است.

بذر کینوا به همه روش های مختلف از جمله روش های سنتی، روش جوی و پشته و مکانیزه کشت می شود. برای آماده سازی زمین عملیات زراعی شامل ماخار، شخم، دیسک سبک و سنگین و کودپاشی لازم است که اجرا شود. چون بذرهای کینوا ریز هستند، کشت آنها باید به صورت سطحی و با عمق کم، انجام شود. برای تولید بهترین بذر کینوا در فارس از متخصص ترین ها در حوزه ی کشت و فراوری کینوا در این مجموعه می توانید راهنمایی بگیرید.

بذرکینوا دوره رشد کوتاه مدتی دارد که در طول این زمان به 7-5 نوبت آبیاری نیاز دارد. هر نوبت هر 10 تا 15 روز نیاز است که آبیاری تکرار شود.و آبياري بيش از حد، موجب نازك و طويل شدن ساقه و ورس خواهد شد. در مناطق مستعد، می توان از باران های زمستان استفاده کرد و دفعات آبیاری را کاهش داد.

بذر کینوا

کود دهی و عملکرد بذر کینوا در فارس

برای کشت مکانیزه بذر کینوا، عمق کشت 1 تا 2 سانتی متر با فاصله ردیف 50 سانتی متر و فاصله بذرها در داخل هر دریف 7 تا 10 سانتی متر می باشد. جهت کشت مکانیزه، دستگاه ردیف کار غلات به کار می رود.

از کودهای آلی و یا شمیایی مانند NPK و سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس، می توان برای افزایش عملکرد، استفاده کرد. البته از مصرف بالای کود ازته باید پرهیز شود. زیرا باعث ورس و در نهایت کاهش عملکرد محصول نهایی می شود.برای کشت بذر کینوا در فارس و دریافت مشاوره می توانید با این مجموعه در تماس باشید و محصول تولیدی خود را با قیمت مناسب به فروش برسانید.

حداقل عملکرد بذر کینوا، 2 تن و حداکثر 5/5 تن است. البته در مناطقی از استان فارس و با اعمال مدیریت مناسب و دریافت مشاوره از این مجموعه، تا 6 تن در هکتار نیز گزارش شده است. جهت برداشت محصول کینوا، از کمباین برداشت کلزا استفاده می شود. البته لازم است که در هدِ کمباین تغییرات جرئی اعمال شود.

بذر کینوا

کشت و فروش تضمینی محصول بذر کینوا در لارستان فارس

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذر های اصل کینوا را عرضه می کند. این مجموعه در جهت ترویج کشت بذر کینوا در لارستان فارس و مناطق مختلف کشور، با جهاد کشاورزی همکاری می کند.

متاسفانه در موارد زیادی کشاورزان عزیز پس از خرید بذر کینوا و تولید دانه، مجبور به انبار کردن محصول خود هستند. زیرا هیچ مرکزی برای خرید محصول نهایی از آنها وجود نداردو کشاورز دچار خسارت می شود.

از مهم ترین خدمات این مجموعه، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در لارستان فارس و سراسر کشور، پس از عقد قرارداد می باشد. همچنین این مجموعه درباره نحوه کشت بذر کینوا در لارستان فارس، به صورت کاملاً رایگان مشاوره کشت ارائه می دهد.  

جهت دریافت مشاوره کشت بذر کینوا در لارستان فارس و هر منطقه ای که هستید، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *