عرضه و توزیع بذر کینوا در خراسان شمالی

بذر کینوا

بزرگترین عرضه و توزیع بذر کینوا های اصل و شناسنامه دار در خراسان شمالی و سایر استان ها، در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان شمالی و تمام استان‌های کشور، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بذری بسیار ریز است که به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد. گیاه کینوا که حاصل رشد بذر کینوا است، از نظر ظاهری مشابه علف هرز سلمه تره مطرح میباشد. البته گیاه کینوا، گیاهی زراعی است که از حدود پنج هزار سال قبل در منطقه آن. در آمریکای جنوبی کشت می‌شود.

هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا می باشد. دانه کینوا تنها منبع گیاهی است که همه اسید آمینه های ضروری برای بدن انسان را دارد. همچنین غنی از انواع پروتئین، ویتامین B، آنتی اکسیدان و امگا ۳ نیز می باشد. به همین دلیل، به دانه کینوا خاویار گیاهی می‌گویند.

کشت بذر کینوا، علاوه بر تولید دانه کینوا برای بازارهای داخلی، در بازارهای جهانی نیز ارزآوری دارد. سود حاصل از کشت بذر کینوا، دو برابر کشت گندم می باشد. بذر کینوا به خشکی و شوری مقاومت بالایی دارد و در شرایطی از شوری که گندم و جو قادر به رشد نیستند، دانه تولید می نماید.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، از جمله مناطق مختلف ایران، بذر کینوا را کشت می کنند.

کینوا

کشت بذر کینوا در خراسان شمالی

استان خراسان شمالی از جمله مناطقی است که بذر کینوا در آن کشت می شود. رطوبت این استان، از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی بیشتر است و همینطور بارش بیشتری نسبت به این دو استان دارد.

 البته استان خراسان شمالی از نظر آب و هوایی سردتر از استان‌های مذکور می‌باشد. به همین دلیل کشت بذر کینوا در خراسان شمالی، باید به گونه ای انجام شود که تا اوایل آبان ماه، محصول کینوا برداشت شود. به علت سرد بودن هوا در اواخر پاییز و زمستان، کشت بذر کینوا در خراسان شمالی در اواخر تیر انجام می‌شود.

همان طور که بیان شد، برداشت محصول بذر کینوا حتما باید در اوایل آبان صورت پذیرد. خاکهای استان خراسان شمالی غنی از مواد آلی است و فاقد مشکل شوری می باشد. در این استان انواع روشهای آبیاری از از جمله بارانی قطره ای و آبیاری غرقابی استفاده می‌شود.

بذر کینوا

آبیاری و عملکرد بذر کینوا در خراسان شمالی

 معمولاً بذر کینوا به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز دار.د اما با توجه به بارش‌های بهاره و پاییزه در استان خراسان شمالی، حداقل 4 دوره آبیاری برای این استان پیش‌بینی شده است. و این استان کمترین دفعات آبیاری را برای بذر و گیاه کینوا دارد.

 استفاده از کودهای دامی و شمیایی، عملکرد زراعی بذر کینوا را افزایش می دهد. حداقل عملکرد بذر کینوا دو تن و حداکثر پنج و نیم تن در هکتار می باشد. البته انتخاب تاریخ کشت بذر کینوا در خراسان شمالی، از جمله عوامل موثر بر عملکرد محصول نهایی می باشد.

همکاری در عرضه بذر کینوا در خراسان شمالی

جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در خراسان شمالی، می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید. کارشناسان مجموعه ما تجربه کشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور را دارند. این افراد با ارائه مشاوره رایگان در زمینه کاشت، داشت و برداشت کینوا، کشاورزان عزیز را برای تولید محصول با عملکرد زراعی بالا پشتیبانی می نماید.

بذر کینوا

عرضه و توزیع بذر کینوا در خراسان شمالی

مجموعه ما، در زمینه عرضه و توزیع بذر کینوا در خراسان شمالی و استان های مختلف، فعالیت می کند. این مجموعه با وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در ایران، همکاری می نماید.

مجموعه ما در زمینه کشت بذر کینوا رد خراسان شمالی و سایر استان ها مشاوره رایگان ارائه می دهد. بعلاوه، پس از عقد قرارداد با کشاورزان عزیز، خرید و فروش محصول بذر کینوا، را به صورت تضمینی انجام می پذیرد.

برای دریافت کلیه خدمات این مجموعه در زمینه عرضه و توزیع بذر کینوا، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا و استفاده از مشاوره رایگان، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *