خرید و فروش بذر کینوا ایلام

کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایلام در کنار عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در ایلام و استان های مختلف و ارائه مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا، محصول تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می نماید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا که متعلق به خانواده تاج خروس است، پس از رشد گیاهی مشابه علف هرز سلمه تره ایجاد می نماید. البته گیاه کینوا، گیاهی زراعی با قدمت چند هزار ساله است. بذر کینوا که به تیره اسفناج تعلق دارد، از حدود 5000 سال قبل، در آمریکای جنوبی کشت می شود.

 کشت بذر کینوا با هدف تولید دانه هایی با ارزش غذایی بالا انجام می پذیرد. البته علاوه بر دانه ها، برگ های جوان گیاه کینوا مشابه اسفناج مصرف می شود. همچنین کاه و کلش و دانه کینوابرای تغذیه دام و طیور نیز استفاده می گردد.

کینوا

دانه برداشت شده از گیاه کینوا، تقاضای زیادی در بازار های جهانی دارد. زیرا ارزش غذایی این گیاه به گونه ای است که به آن خاویار گیاهی می گویند. دانه کینوا سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان، ویتامین های گروه B و ویتامین E و املاح معدنی مفید می باشد.

به همین دلیل کشت بذر کینوا و تولید دانه آن، نه تنها ارزش غذایی دارد. بلکه در بازارهای داخلی و بین المللی سودآوری مناسبی دارد. در سال های اخیر کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور از جمله استان ایلام، با تولید محصولی مطلوب همراه بوده است.

کشت بذر کینوا در ایلام

بذر کینوا، بذری ریز، با وزن هزار دانه حدود 2 تا 3گرم می باشد. این بذرهای ریز مشابه بذرهای کنجد و کلزا به صورت سطحی کشت می شوند. و کشت آن ها به صورت دست پاش و یا مکانیزه انجام می پذیرد.

در کشر ایران و مناطق مختلف آن، بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. استان ایلام از جمله مناطقی است که در سال های اخیر، کشت بذر کینوا در آن مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به تجربه موفق کشاورزان عزیز در ایلام در زمینه کشت مکانیزه گیاه کلزا، بذر کینوا را نیز به سهولت کشت می نمایند. ریزکارهای مورد استفاده برای کلزا و غلات ریز، برای کشت بذر کینوا نیز استفاده می شوند.

بذر کینوا

تاریخ کاشت بذر کینوا و فروش در ایلام

البته انتخاب تاریخ کشت بذر کینوا در ایلام و مناطق مختلف این استان اهمیت زیادی دارد. مناطق شمالی استان بسیار سردسیر و مناطق جنوبی آن، دمای بالاتری دارد. به همین دلیل بر اساس اقلیم منطقه، باید تاریخ کشت بذر کینوا به صورت صحیح انتخاب گردد.

کارشناسان مجموعه ما با استفاده از داده های اقلیمی و تجارب کسب شده در کشت بذر کینوا در استان ها مختلف، کشاورزان عزیز را به صورت رایگان پشتیبانی می نمایند. جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا و دریافت مشاوره رایگان برای تولید محصولی با عملکرد مطلوب، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

میزان بذر کینوا مورد نیاز برای هر هکتار، 10-8 کیلوگرم است. بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی (حدود 100 روز) دارد که در این زمان به 7-5 نوبت آبیاری نیاز دارد. فاصله بین دفعات آبیاری، 15-10 روز است.

البته آبياري بيش از حد نياز گياه، باعث نازك و طويل شدن ساقه و در نتیجه ورس گیاه، می شود. برای رشد بذر و گیاه كينوا، امكان استفاده از انواع روش های آبیاری مانند، آبياري تحت فشار و استفاده از نوارهاي تيپ آبياري نیز وجود دارد.

بذر کینوا

کود دهی بذر کینوا در ایلام

استفاده از کودهای آلی و شیمیایی می تواند باعث افزایش عملکرد محصول نهایی بذر کینوا، گردد. 150 کیلوگرم کود NPK قبل از کاشت و دو مرحله کود سرک توسط کود اوره، مواد آلی خاک را افزایش می دهد. در نتیجه مواد غذایی در دسترس بذر و گیاه کینوا افزایش یافته و عملکرد نهایی نیز افزایش می یابد.

عملکرد بذر کینوا در ایلام

همچنین به صورت جایگزین، می توان از 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک، استفاده کرد. عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی، تا 5/5 و حتی 6 تن در هکتار، افزایش می یابد.

بذر کینوا

خرید و فروش بذر کینوا در ایلام

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می کند. از اهداف مهم این مجموعه، ترویج کشت بذر کینوا در ایلام و استان مختلف و همچنین بومی سازی تولید بذر کینوا در ایران می باشد.

این مجموعه، پس از عقد قرارداد با کشاورزان عزیز، محصولی نهایی کینوا را به صورت کاملاً تضمینی، خرید و فروش می کند. همچنین در زمینه کشت بذر کینوا در ایلام و استان های مختلف کشور، به صورت کاملاً رایگان به کشاورزان عزیز، مشاوره می دهد.

بذر کینوا

همکاری در خرید و فروش بذر کینوا در ایلام

کارشناسان مجموعه ما، کشت بذر کینوا در ایلام و کلیه استان های کشور را، با همکاری کشاورزان عزیز تجربه کرده اند. این کارشناسان به صورت مستمر و مداوم از ابتدای کشت بذر کینوا تا زمان برداشت محصول، با کشاورزان عزیز در ارتباط هستند. و برای تولید محوصلی باکیفیت، یان عزیزان را همراهی می نمایند.

جهت خرید و فروش بذر کینوا در ایلام و دیگر مناطق کشور، و خرید و فروش تضمینی محصول خود، می توانید با ما در ارتباط باشید. همچنین از مشاوره رایگان  ارائه شده توسط بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور نیز، بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *