قیمت روز بذر کینوا اهواز

بذر کینوا

از چه مرکزی می‌توان قیمت روز بذر کینوا در اهواز را استعلام نمود؟ کدام مرکز در زمینه ی بذر کینوا در اهواز مشاوره رایگان ارائه می نمایند؟ آیا کشت بذر کینوا مقرون به صرفه است؟

ادوات کاشت کینوا

بذر کینوا بسیار ریز است و مشابه گیاهانی همچون شبدر و کلزا کشت می شود . به علت ریز بودن بذر کینوا ، کشت آن باید در عمق 1 تا 2 سانتی متری انجام شود . کشت بذر کینوا ، به صورت دستی یا مکانیزه با استفاده از دستگاه پنوماتیک غلات کشت می شود .

برداشت بذر کینوا نیز به مکانیکی مکانیزه و با استفاده از کمباین برداشت کلزا ، ممکن است در صورت استفاده از کمباین باید هد کمباین تنظیم گردد .

بذر کینوا

انواع روش های کشت بذر کینوا

به علت منشعب بودن گیاه کینوا و داشتن شاخ و برگ فراوان ، کشت این گیاه به صورت کرتی به هیچ عنوان مناسب نیست . روش جوی و پشته ، نواری و ردیفی از جمله انواع روش های مناسب برای کشت بذر کینوا هستند .

جهت کشت مکانیزه بذر کینوا ، لازم است که فاصله بین ردیف ها ۵۰ سانتیمتر ، فاصله بوته ها در داخل هر ردیف 7 تا 10 سانتیمتر و عمق کاشت یک تا ۲ سانتی متر باشد . به انواع روش‌های آبیاری نیز می توان ، بذر و گیاه کینوا را آبیاری کرد .

بذر کینوا

 برداشت

 دوره رشد بذر کینوا حدود ۱۰۰ روز می باشد و گیاهی بسیار زودرس است . کنترل علف های هرز ، مبارزه با آفات و بیماریها و استفاده از کود در کنار مدیریت زراعی صحیح ، باعث به تولید محصولی با عملکرد بالا می گردد .

بذر کینوا بسته به شرایط محیطی ، تغذیه مناسب و نوع مدیریت زراعی بین 2 تا 5/5 تن در هکتار عملکرد دارد . برداشت بذر کینوا به صورت دستی و یا مکانیزه انجام می شود . برای برداشت مکانیزه بذر کینوا ، از کمباین برداشت کلزا به کار می رود .

در این صورت با توجه به ریز بودن بذر کینوا ، لازم است که هد برداشت کمباین تنظیم گردد . در روش برداشت دستی بعد از بریدن محصول ، آن را در محل مناسب در معرض نور خورشید قرار داده تا رطوبت آن کاهش یابد . و پس از خشک شدن بوته ها ، دانه ها جداسازی می شوند .

بذر کینوا

قیمت روز بذر کینوا در اهواز

 اهواز یکی از مناطقی است که در سال‌های اخیر ، بذر کینوا در ایران کشت می شود . کشاورزان عزیز در مرحله نخست برای کشت بذر کینوا ، باید به نوع بذر مورد استفاده توجه نمایند . زیرا هر چه بذر مرغوب تر و دارای قوه نامیه و درصد خلوص بالاتری باشد ، محصول تولید شده عملکرد بالاتر و سودآوری بیشتری خواهد داشت .

استعلام قیمت روز بذر کینوا در اهواز

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور فعالیت می نماید . از این مجموعه می توانید قیمت روز بذر کینوا ، را در اهواز و سایر مناطق کشور استعلام نمایید . این مجموعه با هدف تولید محصولی با عملکرد بالا ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد .

همچنین کارشناسان مجموعه ما در زمینه کشت بذر کینوا به صورت رایگان ، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان مشاوره می‌دهند . مجموعه ما در زمینه فروش محصول صادرات دانه کینوا و توسعه بازار دانه و بذر کینوا را با کشاورزان عزیز مشارکت می نماید .

جهت اطلاع از قیمت روز بذر کینوا در اهواز و استفاده از سایر خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *