خرید و فروش بذر یولاف زراعی با عملکرد بالا

یولاف جو دوسر

خرید و فروش بذر یولاف زراعی با عملکرد بالا به دو صورت خرید و فروش حضوری و اینترنتی امکان­پذیر است. بدین منظور آشنایی با عرضه­ کنندگان معتبر بسیار مهم است. عرضه­ کنندگانی که بذر یولاف زراعی مرغوب و با کیفیت را در اختیار خریدار قرار دهند؛ همچنین بسیار مهم است که فرآیند خرید و فروش تا جایی که امکان دارد ساده و آسان گردد.

کشت بذر جو دوسر در ایران

جو دوسر با نام علمی یولاف، گیاهی علفی و یک‌ساله از خانواده گندمیان است. در گذشته دانه جو دوسر را بیشتر برای تغذیه دام استفاده می­‌کردند؛ اما امروزه این دانه محبوبیت ویژه‌­ای در سبد غذایی مردم دارد و به طور مشخص غله­ای برای تهیه صبحانه به شمار می‌­آید.

در اکثر کشورهای غربی دانه جو دوسر به‌عنوان یک غله با ارزش در تهیه صبحانه استفاده می‌­شود. با توجه به این که مواد مغذی بذر در هنگام پوست­گیری حفظ می­‌شود، استفاده از آرد جو دوسر در پخت نان نیز طرف‌داران زیادی دارد.

سرزمین اصلی کشت بذر یولاف زراعی کشورهای روسیه و آلمان است و در ایران بیشتر به صورت وحشی و خودرو یافت می‌­شود. هرچند در سال­های اخیر کشاورزان ایرانی تمایل زیادی به کشت و پرورش این غله مغذی پیدا کرده­‌اند. در ابتدای ورود بذر جو دوسر به ایران، شهر اصفهان میزبان کشت این دانه قرار گرفت. در واقع شهر اصفهان را می‌توان زادگاه یولاف ایرانی دانست. هرچند امروزه به دلیل اهمیت غذایی بالای این غله، بذر یولاف در اکثر شهرهای ایران کشت می‌­شود.

بذر جو دوسر زراعی در ایران هم به صورت دستی و هم مکانیزه کشت می­‌شود. برای کشت مکانیزه بذر جو دوسر معمولاً از خطی­ کار غلات یا بذرافشان­ها استفاده می‌­کنند. زمان مناسب برای کشت این بذر فصل بهار تا اوایل تابستان است. اما در مناطق گرمسیر ممکن است کشت بذر تا اوایل زمستان به تعویق انداخته شود.

جو دوسر

نکات کشت بذر جو دوسر

یولاف گیاهی سازگار با خاک­های لومی و لومی – رسی است که نیازهای کودی آن بسیار مشابه با بذر گندم است. عملکرد این گیاه 5/2 تا 5 تن در هکتار گزارش شده است. از نکات مهم در پرورش گیاه یولاف توجه به میزان آبیاری و مبارزه با علف­‌های هرز است. جو دوسر نسبت به گندم و جو معمولی به میزان آبیاری بیشتری نیاز دارد. علف هرزی که در مزارع کشت یولاف بیشتر دیده می­‌شود علف هرز پهن برگ است که با استفاده از سم 2-4- دی می­توان با آن مبارزه کرد.

خوشبختانه گیاه یولاف آفت خطرناکی ندارد اما گاهی شاهد حضور آفاتی چون ملخ، شته، مگس­های مختلف و شپش گندم در مزارع این گیاه هستیم. همچنین گیاه جو دوسر می‌تواند مانند گندم به بیماری قارچی سیاهک دچار شود. برای پیشگیری از وقوع این بیماری بذر یولاف زراعی را به سم سرزان آغشته می­‌کنند.

هنگام برداشت دانه جو دوسر اگر دیر اقدام شود، مثلاً زمانی که دانه کاملاً خشک شده است، ریزش بذر زیادی را در مزرعه تجربه خواهیم کرد که باعث ضرر مالی به کشاورز می­‌شود. به منظور جلوگیری از ریزش بیش از حد دانه، زمانی که دانه یولاف خمیری است اقدام به برداشت آن از مزرعه می­‌کنند.

خرید و فروش بذر جو دوسر و یولاف با عملکرد بالا

کشت و تکثیر گیاه جو دوسر از طریق کشت بذر آن است. در ایران می­‌توان هر دو نوع بذر جو دوسر وارداتی و تولید داخل کشور را خریداری کرد. از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع بذر مصرفی برای کشت گیاه یولاف، توجه به کیفیت بذر و میزان عملکرد آن در هکتار است. کشاورزان معمولاً تمایل دارند بذری را بکارند که عملکرد قابل قبولی داشته باشد تا بتوانند حاشیه سود خود را افزایش دهند. بدین منظور کشاورزان عزیز می‌­توانند جهت خرید بذر مرغوب یولاف زراعی با عملکرد بالا، از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان بخش فروش شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا بهره­‌مند شوند.

جو دوسر

قیمت خرید بذر جو دوسر ایرانی

بهترین تولیدکنندگان بذر یولاف در دنیا کشورهای روسیه، آلمان، فنلاند و اسپانیا هستند که بذر وارداتی از این کشورها در ایران موجود است. کیفیت بذر یولاف وارداتی از این کشورها بالا است و بالطبع قیمت بیشتری هم خواهند داشت. اما از آنجا که علاقه به کشت بذر جو دوسر در ایران رو به افزایش است، می‌­توان بذر جو دوسر مرغوب داخلی را از سایت شرکت توسعه سبز ایلیا تهیه کرد.

بهترین بذر جو دوسر در ایران مربوط به شهر اصفهان است که نسبت به بذر تولید شده در شهرهای دیگر کشور قیمت بالاتری دارد. قیمت خرید بذر یولاف ایرانی بسته به کیفیت دانه، برند تولیدکننده آن و نحوه عرضه آن متفاوت است. بدیهی است که قیمت بذر بسته ­بندی شده از بذر فله­‌ای بیشتر است. به طور کلی چون عملکرد گیاه جو دوسر نسبت به گیاه جو و گندم کمتر است، بذر به دست آمده از گیاه جو دوسر گران­تر است.

قیمت هر کیلو بذر ارقام جو دوسر و یولاف

بذر جو دوسر یا یولاف از دیرباز در کشورهای غربی کشت می­شده است. ارقام اصلاح شده امروزی بذر یولاف که دانه باکیفیت‌تر و باارزش غذایی بالاتری را تولید می‌­کند، در شهرهای مختلف کشور کشت می­‌شود. برای خرید بذر ارقام جو دوسر و یولاف و استفاده از خدمات خرید تضمینی محصول می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

فروش بذر جو دوسر به دو صورت عمده و بسته­ بندی شده صورت می­‌گیرد. بذر بسته ­بندی شده قیمت بیشتری نسبت به معادل وزنی خود به صورت فله‌­ای دارد. قیمت بذر یولاف زراعی به صورت عمده مقرون‌به‌صرفه‌تر است. قیمت هر کیلو بذر جو دوسر با توجه به کیفیت نهایی بذر تعیین می­‌گردد.

بزرگ‌ترین خریداران بذر یولاف زراعی کشاورزان و صاحبان مزارع کشت غلات هستند که می‌­توانند از طریق ارتباط با کارشناسان بخش فروش سایت معتبر فروش بذر ایلیا، اطلاعات لازم برای تهیه محصول موردنظر خود را به دست بیاورند.

خرید و فروش بذر یولاف زراعی و خرید تضمینی

امروزه بسترهای خرید و فروش اینترنتی بسیاری فراهم است که نیاز عرضه­ کنندگان و متقاضیان مختلف به‌خصوص در زمینه محصولات کشاورزی را به‌خوبی پوشش می‌­دهد. راحتی دسترسی به اطلاعات محصول، آگاهی از قیمت واقعی محصول، امکان گرفتن مشاوره رایگان و تلفنی از کارشناسان فروش و سادگی فرآیند خرید از مهم­ترین مزایای خرید و فروش اینترنتی بذر جو دوسر است.

این مجموعه در کنار عرضه بذر مرغوب خرید تضمینی محصول را نیز انجام می‌دهد. مشاوره تخصصی کاشت و خرید تضمینی در کاهش ریسک کشاورز موثر بوده می‌تواند سود اوری بالایی را برای کشاورز داشته باشد. علاقه مندان برای خرید و فروش محصول و یا مشاوره کاشت می‌توانند با این مجموعه در ارتباط باشند و از خدمات ویژه استفاده نمایند.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *