کینوا را در مشهد از کجا بخریم ؟

کینوا

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که کینوا را در مشهد از کجا بخریم ؟ محصول کینوا موجود در بازار چه آیتم‌هایی باید داشته باشد، تا قابل‌استفاده و مصرف خوراکی باشد. برای مصرف کینوا چون یک گیاه جدید است، چالش‌های زیادی از لحاظ ذهنی برای مصرف‌کننده وجود دارد!!!  مصرف‌کننده دائم دغدغه این را دارد که این محصول را که تا حالا استفاده نکرده چگونه مصرف کند؟ از کجا بخرد؟ با چه قیمتی بخرد؟

آیا محصولی که خریده است، کیفیت لازم را دارد یا خیر؟ در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که چه آیتم‌هایی برای خرید محصول کینوا باید در نظر بگیرید و برای خرید این محصول چه قیمت‌هایی مناسب است و از چه مراکزی می‌توان کینوا و محصولات آن را خریداری نمود.

انواع محصولات کینوا در ایران

 دو نوع دانه کینوا بطور کلی در ایران وجود دارد، نوع ایرانی و کینوا وارداتی. کینوا وارداتی به‌صورت فرآوری شده و فله در تناژهای محدود، توسط شرکت‌های واردکننده به ایران وارد می‌شود. این واردات به دلیل هزینه زیادی که برای واردکننده تحمیل می‌کند مانند هزینه گمرک، هزینه حمل‌ونقل، هزینه بسته‌بندی و همچنین نوسانات ارز و دلار باعث می‌شود، قیمت کینوا وارداتی در بازار ایران بسیار بالا بوده و به‌طورکلی کینوا وارداتی تنها مورد استفاده مصرف خانگی قرار بگیرد. برنج کینوا وارداتی در بسته‌بندی‌های200گرمی و 300 گرمی در بازار عرضه می‌شود. این نوع مصرف خرده‌فروشی بوده و تنها مصرف‌کنندگان نهایی مانندخانواده ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

دانه کینوا ایرانی، در واقع حدود یک دهه است که بذرهای واریته‌های مختلف کینوا به ایران راه‌یافته است. کشت کینوا در ایران در استان‌های مختلف امکان‌پذیر است و کشاورزان می‌توانند در استان‌های مختلف این محصول را کشت کرده و برداشت کنند. شرکت‌های مختلفی در حوزه کینوا ایرانی فعالیت می‌کنند که عمدتاً به‌صورت واسطه و دلال بوده و شرکت‌های تولیدکننده و فراوری کننده کمی وجود دارد.

 شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا یکی از پیشروترین شرکت‌های فعال در حوزه صنعت فراسودمند و محصولات رژیمی در کشور است این مجموعه در استان‌های مختلف با کشاورزان پیشرو، قرارداد خرید تضمینی بسته و کینوا را در بهترین زمین‌ها و با شرایط آب‌وهوایی مختلف کشت می‌کند. این مجموعه محصول کشاورزان را خرید و در کارخانه به صور کامل فراوری می کند.

کینوا سه رنگ

مراکز خرید کینوا

بذر مرغوب کینوا در مشهد را از کجا بخریم ؟ مراکز خرید کینوا در کشور بسیار متعدد هستند. بسته به این‌که عرضه‌کننده محصول عمده‌فروش یا خرده‌فروش باشد، می‌تواند طیف‌های مختلفی از ارائه‌کنندگان محصول کینوا را نشان دهد. عطاری‌ها معمولاً به‌صورت عمده محصول کینوا فله را عرضه می‌کنند. برای خرید از عطاری‌ها حتما دقت کنید؛ محصول رنگ مناسبی داشته باشد و دانه‌های درشتی نیز داشته باشد.

 خرید کینوا به‌صورت فله چالشی که دارد این است که مصرف‌کننده باید قدرت تشخیص فرآوری محصول را داشته باشد. مصرف‌کننده باید تشخیص دهد که محصول تولید و عرضه‌شده فرآوری شده‌است یا نه. اگر طعم تلخی دارد و رنگ تیره‌ای دارد می‌تواند در نظر بگیرد که این محصول فرآوری‌نشده است و با توجه به نداشتن مجوز و فله فروشی می‌تواند محصول بی‌کیفیت و بی‌ارزشی باشد. اما درنهایت مجموعه‌هایی مانند عطاری‌ها کمی در فروش محصولات به‌صورت عمده باید دقت کنند تا سلامتی مصرف‌کنندگان را به خطر نیندازند.

کینوا بهداشتی را در مشهد و سایر شهر ها از کجا بخریم؟

فروشگاه‌های سطح شهر مانند هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های ارگانیک و محصولات رژیمی، دانه کینوا را به‌صورت بسته‌بندی عرضه می‌کنند و این بسته‌بندی‌ها بعضی به‌صورت وارداتی و برخی به‌صورت داخلی است. بسته‌بندی‌هایی که به‌صورت وارداتی هستند، دارای سیب سلامت و مجوزات تولید و بسته‌بندی هستند. اما کینوا ایرانی برای مصرف‌کننده‌ها باید حتما مورد توجه قرار گیرد. مصرف‌کنندگان باید به بسته‌بندی‌های کینوا در فروشگاه‌های مختلف دقت کنند. به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سیب سلامت و مجوزات مربوطه محصول توجه ویژه‌ای داشته باشند، تا بتوانند از سلامت محصول مطلع شوند.

 به‌طورکلی به خریداران محصول کینوا و برنج کینوا توصیه می‌شود که از شرکت‌های معتبر محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. این شرکت‌ها قابل پیگیری بوده و می‌توانند آنالیزها و مجوزات خود را ارائه دهند. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا نیز یکی از معتبرترین شرکت‌های عرضه‌کننده محصولات فراسودمند به‌ویژه کینوا در سطح کشور می‌باشد که می‌تواند برای مصرف‌کنندگان عزیز محصولات با قیمت و کیفیت مناسب و عالی را ارائه دهد.

کینوا

کاشت کینوا در مشهد

بسیاری از افراد در ستان های مختلف این چالش را دارند که کینوا مرغوب را در مشهد و سایر شهر ها از کجا بخریم ؟محصول برداشت‌شده از زمین کشاورز در انتهای فصل کشت توسط این مجموعه خریداری و در کارخانه فرآوری، منتقل می‌گردد. فرآوری ویژه‌ای بر روی آن انجام می‌گیرد فرآوری کینوا پروسه پیچیده‌ای دارد درواقع دانه کینوا دارای پوست ساپونین دار است که این ساپونین ماده صابونی است. درصورتی‌که کینوا ساپونین گیری و فرآوری نشود به‌هیچ‌عنوان قابلیت مصرف خوراکی ندارد. مصرف خوراکی کینوا به‌شرط فرآوری آن می‌باشد. در پروسه فرآوری هفت مرحله  ویژه وجود دارد که حتما باید انجام شود تا دانه شیرین و قابل مصرف و خوراکی تولید شود.

 این مجموعه توانسته‌است برای اولین‌بار در کشور با استفاده از دستگاه‌های ویژه بوجاری و ساپونین زدایی، فراوری، شن گیر و بقیه خطوط تولید بسیار خاص، محصول باکیفیتی را فرآوری و دانه‌های کینوا شیرین و بسیار درشت را تولید نماید. یکی از آیتم‌های مهمی که مصرف‌کنندگان باید دقت بکنند بحث مجوزات و فرآوری اصولی محصول است.

این مجموعه بعد از فرآوری محصول، بارهای مختلف فرآوری شده در کشور را طبقه‌بندی می‌کند. برخی از دانه‌ها بسیار درشت و سفید بوده که وارد حوزه بسته‌بندی می‌شود و در اختیار شرکت‌های پخش و بسته‌بندی کشور قرار می‌گیرد. دانه‌هایی که ریزتر هستند و گاهاً رنگ مناسبی ندارند اما ارزش غذایی بالایی دارند، وارد پروسه آرد می‌شوند.

آرد کینوا با مجوزات بهداشتی

 پروسه آرد کینوا توسط شرکت ایلیا بسیار ویژه انجام می‌شود. این مجموعه توانسته‌است برای اولین‌بار در کشور دستگاه آسیابانی را درست کنند که این دستگاه آسیابانی، نه‌تنها به‌صورت چکشی نیست و آرد را نمی‌سوزاند بلکه ارزش‌های غذایی محصول را نیز حفظ می‌کند. درواقع در این پروسه آسیابانی حرارت دانه بالا نمی‌رود و به طبع ارزش غذایی محصول از بین نمی‌رود و آرد نشاسته و سایر املاح و ویتامین‌های محصول نیز نمی‌سوزند و ارزش غذایی محصول کامل حفظ می‌شود. این مجموعه اولین و بزرگترین تولیدکننده آرد کینوا به‌صورت فری گلوتن در ایران است.

بازار بذر کینوا قم

خرید بذر کینوا در مشهد

کشاورزانی که علاقمند هستند در استان خراسان‌رضوی و مشهد کشت کینوا انجام دهند، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند و بتوانند مشاوره تخصصی دریافت کنند. این مجموعه با کشاورزان قرارداد خرید تضمینی می‌بندد و محصول آن‌ها را در حجم و هکتار مناسب خریداری می‌کند. بودن یک مشاور متخصص در کنار کشاورز نه‌تنها می‌تواند ریسک کار کشاورز را پائین بیاورد، بلکه می‌تواند سودآوری بالایی به‌همراه داشته باشد.

 در واقع یک مشاور متخصص می‌تواند کاری کند که کشاورز بجای این‌که عملکرد یک تن در هکتار بگیرد، عملکرد سه تن در هکتار بگیرد و سودآوری بالایی داشته باشد. در مورد کینوا

  • تاریخ دقیق کشت
  •  تاریخ دقیق برداشت
  •  استفاده از ادوات کاشت داشت و برداشت
  • استفاده از بذر مناسب با عملکرد بالا و قوه نامیه بالا
  •  اصول کشت مناسب
  • کود مناسب

تمامی این‌ها می‌تواند بر روی کشت کشاورز تأثیرگذار باشند و کشاورز به‌راحتی می‌تواند با در نظر گرفتن این موارد کشت بسیار خوبی داشته باشد و محصول خود را با بالاترین قیمت عرضه کند.

 شرکت ایلیا در حوزه کشت متخصص بوده و در استان‌های مختلف کشت کینوا را به‌صورت عالی انجام می‌دهد. کشاورزان می‌توانند با این مجموعه عقد قرارداد کرده و بذر خود را تحویل بگیرند و قرارداد خرید تضمینی ببندند در انتهای فصل کشت محصول را به‌صورت نقد با قیمت بسیار عالی در اختیار این مجموعه بگذارند.

همکاری

 کشت و صنعت‌ها و مجموعه‌های تولیدی که علاقه‌مند به کشت این محصول هستند نیز می‌توانند از مشاوره‌های تخصصی این مجموعه بهره بگیرند. محققانی که علاقه‌مند هستند کشت فراسرزمینی در کشورهای دیگر انجام دهند، نیز می‌توانند از رزومه‌ی فوق‌العاده‌ای شرکت ایلیا استفاده نموده و در کشورهای دیگر نیز کشت کینوا را انجام دهند. این مجموعه آماده خدمت‌رسانی به همه علاقه‌مندان در حوزه کشت تولید فرآوری و عرضه به بازار و صنایع تبدیلی دانه کینوا می باشد.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *