جو دوسر بدون پوست چگونه تولید می شود؟

جو دوسر

جو دوسر بدون پوست چگونه تولید می شود؟ قیمت جو دوسر دانیما را از کجا دریافت می‌کنید؟ فرق جو با جو دوسر در چیست؟ طریقه مصرف جو دو سر به چه صورت است؟ جو دو سر را از کجا تهیه کنیم؟

فرق جو با جو دوسر

اولین تفاوت جو و جو دوسر در نام آن‌ها بوده، به‌طوری‌که در کشورهای انگلیسی زبان جو Barley و جو دوسر Oat نامیده می‌شوند. این دو غله از حیث ظاهر نیز متفاوت هستند. دانه‌های جو دوسر در گیاه آن به ‌هم پیوسته نبوده و غلاف دانه به‌صورت دو شاخه بوده، در حالی‌که گیاه جو به شکل سنبله‌ای و شبیه گندم است. دانه جو دوسر با پوست از جو کشیده‌تر و تیره‌تر بوده و پیش از این بیشتر مصرف دامی داشته و جو نیز غالباً برای تولید آب‌جو به‌کار می‌رفت.

جو و جو دوسر در ارزش‌غذایی و شیوه مصرف نیز متفاوت هستند. از دیگر تفاوت‌های مهم آن‌ها می‌توان به عدم وجود گلوتن در جو دوسر اشاره کرد. جو دوسر بسیار مغذی است و از جمله غلات ارگانیک و سالم محسوب می‌شود به همین دلیل در وعده صبحانه، به‌صورت فوری و نیمه‌آماده کاربرد دارد. هردو این غلات سرشار از پروتئین و فیبر هستند، حال اینکه میزان پروتئین و فیبر جو  بیشتر از جو دو‌سر است.

از نظر شیوه مصرف، افراد ترجیح می‌دهند جو دوسر را به‌صورت پرک در وعده صبحانه استفاده نمایند، چراکه ماده‌ای مقوی، مغذی و انرژی و پروتئین بدن را برای شروع یک روز خوب تأمین می‌کند؛ اما مصرف جو در بین مردم بیشتر به‌صورت جزئی در تهیه خورش یا سوپ جو  است.

جو دوسر

طریقه مصرف جو دوسر

طریقه مصرف جو دوسر به صورت جو دوسر پرک بسیار ساده است. جو دوسر پرک همراه با شیر، ماست، در سوپ، تزئین انواع کیک و شیرینی و به همراه تنقلات و خشکبار مختلف  استفاده می‌شود. جو دوسر را برای تهیه چای و دمنوش هم به‌کار می‌برند، که خواص آرام بخش و ضد درد طبیعی دارد و به دلیل خواص ضد التهابی به درمان درد ناشی از آتروز و روماتیسم کمک و دیگر درد‌های عضلانی کمک می‌کند.

جو دو‌سر پرک و بلغور جو دوسر را به‌شکل خام و پخته برای تهیه صبحانه با شیر، ماست و آب‌میوه، انواع سوپ و آش، حلیم، انواع سالاد میوه و سبزیجات و … استفاده می‌کنند. از آرد جو دوسر نیز در تهیه انواع نان، کیک، کلوچه، شیرینی، پنکیک و بیسکویت استفاده می‌شود.

طرز تهیه سوپ جو دوسر همانند دیگر سوپ‌هاست. برای تهیه آن از جو دوسر پرک یا جو دوسر پوست‌کنده یا بلغور جو دوسر یا ترکیب همه آن‌ها می‌توان استفاده کرد برای طعم دار کردن سوپ، جو دوسر را داخل آب مرغ ریخته سپس سبزیجات مختلف، سیر و پیاز را به آن اضافه می‌کنیم. در آخر نیز می توان از ادویه‌جات مختلف و آب لیمو استفاده نمود.

انواع جو دوسر

از انواع جو دوسر که مصرف خوراکی برای انسان دارد، می‌توان به جو دوسر پوست‌کنده و با پوست،  بلغور جو دوسر و جو دوسر پرک، سبوس و آرد جو دو‌سر اشاره نمود. گروه ایلیا متشکل از متخصصین مجرب تغذیه مرغوب‌ترین انواع جو دوسر را بدون واسطه در اختیار کلیه عزیزان قرار می‌دهد.

جو دوسر بدون پوست تولید شده را از کجا تهیه کنیم؟

با توجه به سیر افزایشی سرانه مصرف جو دوسر در کشور دغدغه شیوه تهیه جو دو‌سر روز به روز پر‌رنگ‌تر شده است. جو دوسر یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین غذاهایی است که نباید از تهیه و مصرف آن غافل شد. برای رفع این دغدغه و نگرانی واحد‌های تولیدی، نمایندگی‌های فروش شرکت‌های معتبر و سایت‌های دارای مجوز، عرضه انواع جو دو‌سر و برنامه‌ریزی برای توزیع و پخش آن‌را در سراسر کشور در برنامه کاری خود گنجانده‌اند.

امروزه کار خرید با توجه به انواع عرضه حضوری از مراکز خرید و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروش مواد‌غذایی از تمامی شهرها و غیر حضوری به‌صورت خرید اینترنتی و آنلاین بسیار سهل و آسان شده است. یکی از بهترین و با صرفه‌ترین روش‌های اقدام به خرید محصول جو دو‌سر، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است. در این خرید امکان مقایسه با دیگر مراکز عرضه کننده وجود دارد و محدودیتی در حجم قابل سفارش وجود ندارد.

ایلیا نیز با پشتکار و سابقه درخشان کارشناسان و مجموعه خود اقدام به عرضه انواع جو دو‌سر به‌صورت بسته‌بندی، فله و عمده در کشور نموده است و عزیزان متقاضی می‌توانند بدون محدودیت ثبت سفارش نمایند.

جو دوسر بدون پوست چگونه تولید می شود؟

سبوس جو دو‌سر پوسته نازکی است که طی فرآیند پوست‌گیری از آن جدا می‌شود و معمولا نازک و سبک بوده و رنگ تیره‌ای دارد. در هنگام پوست گیری به دلیل شکننده‌ و ترد بودن جودوسر، عملیات پوست‌گیری باید با دقت انجام شود. ضمن اینکه شکسته شدن جو دوسرها را کاهش داده، مانع از از بین بردن خواص جو دو‌سر شده  و به این ترتیب محصول نهایی با کیفیتی را به خریدار تحویل دهد. با توجه به سخت بودن و طولانی بودن عملیات پوست‌گیری و فرآوری جو دوسر و افت و ریزش محصول در حین این عملیات قیمت نهایی نمونه پوست‌گیری شده بالاتر از نوع با پوست آن است.

مجموعه ایلیا خط تولید جو دو‌سر را از مرحله بوجاری تا تولید نهایی محصول، را در کشور بومی سازی نموده است و  مفتخر است که یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین جو دو‌سر بدون پوست را برای مصارف مختلف در اختیار کلیه مشتریان خود قرار می‌دهد. بنابراین کلیه صاحبان مشاغل و کارگاه‌های خانگی، صنایع غذایی و تبدیلی، بسته‌بندی، توزیع و فروش می‌توانند این محصول را بدون محدودیت و با ارتباط با کارشناسان مجموعه با قیمتی مناسب خریداری نمایند.

جو دوسر بدون پوست تولید ایران از کجا بخرم؟

در دنیای امروزه کار خرید با وجود انواع مغازه، سوپرمارکت، نمایندگی و مراکز فعال در زمینه فروش انواع جو دو‌سر و دیگر محصولات مشتق شده از آن بسیار تسهیل شده است. با سر زدن به فروشگاه‌های سطح شهر در هر منطقه از کشور می‌توان اقدام به خرید نمود. در صورت خرید بیشتر از نیاز و یا حجم بالا می‌توان از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی بدون محدودیت زمانی و مکانی ثبت سفارش نمود و در کمترین زمان ممکن محصول را در کیفیت مرغوب درب منزل یا کارگاه خود تحویل بگیرید.

قیمت جو دوسر دانیما

گروه دانیما به‌عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با داشتن مجوز از سازمان‌های بهداشت و استاندارد؛ اقدام به عرضه جو دو‌سر با برند دانیما در کشور کرده است و کلیه عزیزان می‌توانند ضمن ثبت سفارش با واحد مشاوره در ارتباط بوده و خدمات ویژه دریافت نمایند.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *