روش استفاده از برنج کینوا

قیمت خرید فروش کینوا زنجان

برنج کینوا شبیه غلاتی مانند برنج و گندم است اما جزو غلات به حساب نمی آید. در سه رنگ قرمز، سیاه و سفید استفاده می شود. دانه‌ی کینوا را میتوان به روش کته، آب کش، سرخ کرده و تازه خوری در همه‌ی غذاهای ایرانی و خارجی به کار برد. از آرد کینوا در تهیه نان و شیرینی و بیسکوئیت ها استفاده می شود.

روش پخت کینوا و استفاده از آن برای سالاد:

آب و کینوا را به نسبت دو به یک با کمی روغن زیتون و نمک می پزیم و پس از خشک شدن آب کینوا، کینوای پخته را به همراه کلم قرمز و هویج و خیار و کلم بروکلی و نعنای خشک شده هم زده و با سس‌ دلخواه سرو می کنیم. به صورت کلی پس از پخت کینوا آن را می توانیم با سبزیجات دلخواه خود مخلوط کرده و سالاد مورد علاقه‌ی خود را داشته باشیم.

روش استفاده از کینوا

طریقه مصرف کینوا برای لاغری:

حذف برنج در رژیم های لاغری و عوارض آن از معضلات حائز اهمیت این رژیم ها است. جایگزین کردن برنج کینوا به جای حذف کامل برنج سفید به خوبی عوارض حذف برنج مانند ریزش مو و شکستگی ناخن ها رو پوشش می دهد و از طرفی به دلیل داشتن ویتامین ب و فیبر چاق کننده نیست و سیری زودرس می اورد.

طرز پخت کینوا سه رنگ:

طرز پخت برنج کینوا بسیار ساده و شبیه به برنج سفید است. برای پخت کینوا به صورت کته، ابتدا در یک ظرف آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید سپس برنج کینوا را به آن اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰-۱۵ دقیقه بجوشد تا آب آن خشک شود و بعد آن را هم بزنید تا کمی سرد شود.

طرز پخت کینوا سه رنگ در ماکروویو به این صورت است که کینوا را پس از شست‌و‌شو در ظرف مخصوص ریخته و ۲تا ۲.۵ فنجان آب در آن بریزید. به مدت ۶ دقیقه در ماکروویو قرار دهید تا آب آن بخار شود. سپس مواد را کمی هم زده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر بپزد تا نرم شود.

ساده ترین روش پخت هم برای پخت کینوا با پلوپز است، برنج کینوا را در ظرف پلوپز ریخته و ۲ فنجان آب برای ۱.۵ فنجان کینوا را در طرف بریزید و ۳۰ دقیقه دیگر برگردید تا کینوا را آماده تحویل بگیرید.

روش استفاده از کینوا

روش استفاده از کینوا برای تهیه برگر:

ابتدا همان طور که گفته شد دانه‌های کینوا را با ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون پخته. در مرحله‌ی دوم پیاز و هویج پخته را رنده کرده و با تخم مرغ و پودر سوخاری مخلوط کنید. سیر رنده شده به آن ها اضافه کرده و به صورت برگر در می آوریم و آن را سرخ می کنیم.

با سلیقه‌ی خود می توان سیب زمینی را رنده کرده و به مخلوط تخم مرغ و کینوا اضافه کرده و از زیره و گشنیز هم می توان در کنار ادویه‌ها استفاده کرد. بعد سرخ شدن برگرها می توانید با کاهو، گوجه فرنگی و انواع سس‌ها مانند سویا و بالزامیک سرو کنید.

طرز تهیه کینوا برای کودکان:

 طرز تهیه برنج کینوا برای کودکان متفاوت از بزرگسالان است. چون هضم کینوا برای آن ها سخت بوده باید کینوا طوری پخته شود که آب بیشتری جذب کند و نرم تر باشد. برای اینکار باید آب بیشتری در در نظر گرفت یا با کم کردن حرارت زمان پخت را طولانی تر کرد.

بهتر است برای کودکان از کینوا سفید استفاده کرد تا کاملا نرم شود و مزه‌ی خاصی ندهد. از آرد کینوا هم میتوان برای درست کردن غذاهای کمکی مانند فرنی استفاده کرد تا با تامین مواد مورد نیاز کودک باعث وزن گیری و رشد بهتر آن شوند.

روش استفاده از کینوا

پلو با کینوا:

برای تهیه پلو با کینوا بهتر است قبل از مصرف ۱ تا ۲ ساعت در آب ولرم خیس دهیم. و سپس ۲ برابر مقدار برنج و کینوا به آن آب اضافه می کنیم. و آن را روی حرارت می گذاریم. به عنوان طعم دهنده‌ های مرسوم که کنار پلوها استفاده می شود می توانیم از ادویه ها و سبزیجات معطر استفاده کنیم. و جای آب از آب مرغ یا گوشت استفاده کنیم.

روش تهیه کینوا با شیر و استفاده از آن

طرز تهیه کینوا با شیر تفاوت شایعی با پخت‌ های مرسوم ندارد فقط به جای آب از شیر استفاده می کنیم. و بعد آن را با عسل یا شیره شیرین کرده و با میوه‌ها دلخواه ترکیب می کنیم. این صبحانه یا میان وعده برای کودکان و ورزشکاران بسیار مقوی بود است.

روش استفاده از کینوا

مضرات کینوا:

کینوا برای همه افراد قابل استفاده و بی ضرر است اما لازم است برخی افراد با احتیاط بیشتری این ماده را مصرف نمایند. به طور مثال برخی از مواد دانه‌ی کینوا در بعضی از افراد ممکن است با بروز آلرژی و حساسبت به صورت شکم درد و خارش پوستی همراه باشد که به ندرت هم اتفاق می افتد.

کینوا از خانوده‌ی اسفناج‌هاست و شبیه به چغندر است که حاوی مقدار بسیار زیادی اگزالات هستند. اگزالات یک دلیل شایع سنگ کلیه است. افرادی که  دارای کلیه های سنگ ساز هستند می توانند ماهیانه 1 تا 2 کیلو کینوا را به راحتی مصرف کنند. همچنین دانه های کینوا با مواد شیمیایی ساپونین پوشیده شده‌ است تا از بیماری‌های قارچی و باکتری‌ها در امان باشد.

ساپونین طعم تلخی دارد و اگر به صورت فراوری نشده مصرف شود باعث مسمومیت می شود. شرکت ایلیا اولین کارخانه فراوری کینوا در کشور است که توانسته با آخرین روش های فراوری روز دنیا این دانه شگفت انگیز را فراوری کند. شرکت ایلیا بهترین محصول کینوا را با استاندارد ها و مجوزات کامل بهداشتی در سطح کشور عرضه می نماید.

همکاری در روش استفاده از برنج کینوا

شرکت ایلیا با تولید با کیفیت ترین محصولات سوپر فود و فراسودمند رژیمی توانسته است گامی بزرگ در راستای فرهنگ مصرف محصولات فراسودمند بردارد. این مجموعه به تولید ، فراوری ، بسته بندی و خرید و فروش خرد و عمده محصولات زیر در قالب بسته بندی و تناژ فعالیت دارد.

کارخانه جات صنایع تبدیلی، شرکت های پخش، انجمن های سلیاک و دیابت و افرادی که علاقه مند به خرید خرد و عمده هستند می توانند برای تهیه محصولات فوق در حجم های مختلف با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند و بهترین قیمت را در کشور استعلام نمایند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *