طرز پخت سالاد کینوا

پخت سالاد کینوا

کینوا معروف به خاویار گیاهی با نام علمی chenopodium quinoa از خانواده اسفناج می‌باشد. که بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو است. این دانه را می‌توان در فروشگاه‌ها و رستوران‌هایی که غذای سالم عرضه می‌کنند یافت.در ادامه با چند روش برای تهیه و طرز پخت سالاد کینوا آشنا می‌شویم.

پخت انواع سالاد کینوا

کینوا دارای 3 رنگ سفید، قرمز و سیاه است. این سه رنگ اندکی در میزان مواد‌غذایی و پس از پخت در عطر و طعم و رنگ متفاوت اند. طبخ کینوا مشابه برنج است و حتی می‌توان آن را در مایکروویو یا پلوپز پخت. فقط کافیست فقط ده الی پانزده دقیقه آن را در آب‌ جوش بپذید و همراه سالاد شیر و ماست و صبحانه میل کنید.

کینوا خشک و خام را می توان در یک ظرف در بسته در یک جای خشک و خنک مانند یخچال، به مدت یک الی دو سال نگهداری کرد. کینوا پخته شده نباید بیش از 2 ساعت بیرون از یخچال باشد.

پخت سالاد کینوا

سالاد کینوا

می‌توان از هر موادی به دلخواه و بر‌حسب سلیقه، برای پخت سالاد کینوا استفاده کرد. سبزی‌های تازه علاوه بر طعم و عطر فوق‌العاده‌ای که دارند. سرشار از موادمغذی و ویتامین‌ها هستند. پرطرفدارترین سبزی‌ها برای تهیه سالاد، نعناع، جعفری، شوید، اسفناج، تره‌فرنگی و پیازچه هستند.

فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد رنگ، حاوی ویتامین ث و ب هستند و سبب زیباتر شدن جلوه سالاد، رنگارنگ تر شدن و شادتر شدن جلوه سالاد اند. خیار به سالاد تازگی و طراوت می‌بخشد. خیار ستاره اکثر سالادهاست. هویج دارای ویتامین آ و آنتی اکسیدان‌هاست و مصرف روزانه آن به شدت توصیه می‌شود. استفاده از آجیل‌ها و میوه‌ها نیز در پخت سالاد کینوا رایج است اما اختیاری است.

پخت سالاد کینوا

مواد لازم برای سالاد

1 پیمانه دانه کینوا

2 پیمانه آب

1 پیمانه فلفل دلمه خردشده که از مواد مفید برای پخت سالاد کینوا است.

1 عدد کلم

2 عدد خیار خردشده

1 پیمانه آجیل دلخواه (در صورت تمایل)

1 پیمانه میوه خشک

1 و نیم پیمانه سبزی خرد شده که می‌تواند به‌صورت ترکیبی هم باشد.

نصف پیمانه هویج رنده شده

نصف پیمانه حبوبات مانند نخود پخت شده که برای سالاد کینوا ضروری است.

مواد لازم برای سس

1 و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق چایخوری خردل

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

2 قاشق چای‌خوری عسل

نمک و فلفل و آبلیمو به میزان دلخواه

می‌توانید سالاد کینوا را بعد از پخت بسته به سلیقه‌تان، همراه سس دلخواه میل کنید.

پخت سالاد کینوا

 روش تهیه سالاد کینوا

دانه های کینوا را با آب سرد توسط یک آبکش شستشو و بعد آن‌ها را با شعله متوسط روی اجاق آبپز می‌کنیم. دانه‌ها باید ده الی پانزده دقیقه بجوشد تا آب را کامل جذب کند و بپزد.

سپس قابلمه را از اجاق برداشته و به مدت 5 دقیقه کنار می‌گذاریم و می‌پوشانیم. این کار سبب میشود تا دانه های پوسیده و ضایعات به سطح آب بیایند و سپس میتوانیم آن‌ها را جدا کنیم.

بعد از پخت زمانی که دانه‌ها سرد شدند. مواد را به همراه کینوا در ظرف مخلوط میکنیم و به همراه سس سرو و میل می‌کنیم. انواع مختلفی از سالاد‌های کینوا وجود دارد. مانند سالاد کینوا به همراه آووکادو، سالاد کینوا با عدس، سالاد کینوا با مرغ و غیره. دانه کینوا را می توان در انواع غذاهای رژیمی مورد استفاده قرار داد.

همکاری با نحوه پخت سالاد کینوا

خواص دانه کینوا در سالاد چند برابر می شود. می توان با مصرف کینوا در کنار سالاد جذب املاح معدنی و ویتامین ها چند برابر کرد. برای تهیه دانه کینوا فراوری شده شیرین به همراه انواع دستورپخت می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *