بازار محصولات کینوا در ایران

کینوا

جهت آگاهی از وضعیت بازار محصولات کینوا در ایران، می توانید با بزرگترین مرکز تولید و فرآوری دانه کینوا، در ارتباط باشید و همچنین در زمینه کشت بذر کینوا و تولید دانه کینوا در مناطق مختلف کشور، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

معرفی محصولات کینوا

گیاه کینوا بومی منطقه آند در جنوب آمریکا است که کشورهای پرو، بولیوی و شیلی را شامل می شود. محصولات کینوا که از گیاه کینوا تولید می شوند، هزاران سال است که، غذای اصلی مردم این منطقه را تشکیل می دهند. محصولات کینوا شامل بذر کینوا، دانه کینوا و برگهای تازه و علوفه کینوا می باشند.

بذر کینوا، یکی از محصولات کینوا استکه با هدف تولید دانه مورد استفاده قرار می گیرد. بذر کینوا قابلیت رشد رد زمین های زراعی فقیر را دارد و به تنش های خشکی و شوری مقاوم است. بذر کینوا پس از رشد گیاه کینوا و دانه کینوا که محصولات کینوا هستند، تولید می نماید.

دانه کینوا که اصلی ترین مورد از محصولات کینوا است، به خاویار سبز معروف است. زیرا دارای ارزش غذایی بالایی است و سرشار از پروتئین، ویتامین و املاح معدنی هستند. محصولات کینوا همچنین شامل انواع دانه ها با رنگ های مختلف است که نوع سفید آن خوش پخت تر و خوشمزه تر می باشد.

دانه های کینوا که از محصولات مهم کینوا هستند، همچنین به عنوان تنها منبع گیاهی حاوی اسید آمینه های ضروری بدن انسان معرفی شده اند. از دیگر محصولات کینوا، آرد کینوا است که بسیار مغذی می باشد و موارد مصرف مختلفی دارد. در بازار محصولات کینوا انواع مواد غذایی قابل عرضه است.

کینوا

موارد مصرف محصولات کینوا

همانطور که بیان گردید، محصولات کینوا دارای ارزش غذایی بالایی هستند. و به عنوان غذایی خوش هضم و سبک مورد موارد مصرف مختلفی دارند. همچنین دانه کینوا که از مهمترین محصولات کینوا است، فاقد گلوتن است. و به عنوان غذایی با ارزش دارویی برای بیماران دیابتی و سلیاکی مصرف می شود.

اگر چه هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا است. اما برگ های جوان گیاه کینوا، به عنوان یکی از سبزی های سرشار از آنتی اکسیدان مطرح شده است. برگ های جوان کینوا به صورت سبزی خام و یا پخته مصرف می شوند.

همانطور که بیان گردید، مهمترین محصولات کینوا، دانه های کینوا هستند که به صورت تازه خوری، پخته و در انواع غذاهای ایرانی استفاده می شود. طعم دانه کینوا مشابه گندم و ذرت است و استفاده از آن در انواع غذاها، هیچ تغییری در طعم آن ها، ایجاد نمی کند. بازار محصولات کینوا اماده همکاری با انجمن های بیماری های خاص می باشد.

اضافه کردن دانه کینوا به غذاهای مختلف، ارزش غذایی و مواد مغذی موجود در آن غذا ها را افزایش می دهد. آرد کینوا که یکی دیگر از محصولات کینوا است، برای غنی سازی انواع نان، کیک، بیسکویت و برای تهیه غلات صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات کینوا

بازار محصولات کینوا در ایران

سازمان فائو با پیشنهاد کشورهای تولید کننده کینوا و همکاری سازمان ملل، سال 2013 را به نام سال کینوا نامگذاری کرد. از آن پس تولید و مصرف محصولات کینوا در کشورهای مختلف جهان، افزایش محسوسی یافت.

همچنین در سال های اخیر، تولید و مصرف محصولات کینوا در ایران نیز روند افزایش یافته است. به دنبال آن بازار انواع محصولات کینوا در ایران نیز رونق یافته است. افزایش تمایل برای کشت بذر کینوا، افزایش مصرف دانه کینوا و استفاده از آرد کینوا نشان دهنده افزایش شناخت نسبت به محصولات کینوا در ایران می باشد.

دانه کینوا

همکاری در بازار محصولات کینوا در ایران

جهت اطلاع از بازار محصولات کینوا در ایران می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش محصولات کینوا در ایران، فعالیت می نماید.
از جمله فعالیت های این مجموعه ترویج کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور است.

و با ارائه مشاوره رایگان در جهت تولید دانه های مرغوب کینوا، با کشاورزان عزیز همکاری می نماید. پس از خرید تضمینی دانه های مرغوب کینوا، برای اولین بار در ایران، اقدام به فرآوری دانه کینوا و تولید آرد کینوا نموده است.

این مجموعه به عنوان بزرگترین تولید و عرضه محصولات کینوا در ایران، دانه و آرد کینوا را به صورت عمده در تناژ بالا و در بسته های مختلف عرضه می نماید. و در زمینه کشت بذر کینوا و تولید دانه کینوا نیز مشاوره رایگان ارائه می نماید. جهت بررسی وضعیت بازار محصولات کینوا در ایران می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

3 دیدگاه

  1. زارع

    سلام حدود بیست هکتار زمین در منطقه گرم سیری استان کرمانشاه مناسب جهت کشت کینوا موجود است چنانچه مایل به همکاری هستید تماس برقرهر فرمایید

    1. modir

      سلام وقت بخیر با شماره ی ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷ تماس بگیرید.

    2. modir

      سلام وقت بخیر با شما ره ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷ تماس بگبربد

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *