خرید تضمینی بذر کینوا همدان

بذر کینوا

برای خرید تضمینی بذر کینوا در همدان به همراه عقد قرارداد و استفاده از مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در همدان می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران تماس بگیرید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بسیار مقاوم به خشکی، شوری و یخ زدگی است. و حتی در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می نماید. با وجود اینکه بذرهای کینوا بسیار ریز هستند، اما ارزش غذایی و اقتصادی بالایی دارند. بذر کینوا، با هدف تولید دانه کشت می شود و علوفه تولیدی آن نیز برای دام، خوش خوراک است.

ارزش غذایی دانه کینوا به علت وجود پروتئین، انواع ویتامین ها، مخصوصاٌ ویتامین B2 و املاح معدنی مفید است. و غذایی بسیار مناسب برای تمام گروه های سنی می باشد. بعلاوه دانه کینوا فاقد گلوتن بوده و برای افراد سلیاکی و بیماران دیابتی، غذای بسیار مطلوبی است.

بذر کینوا بومی آمریکای جنوبی و طی هزاران سال غذای اصلی مردم آن مناطق بوده است. ارزش غذایی بالای این گیاه ارزشمند باعث گردیده که در بین مردم این مناطق به خاویار سبز معروف شود. سازمان خواربار جهانی (فائو) با هدف معرفی بذر کینوا و ترویج کشت بذر کینوا در سراسر جهان، سال 2013 را «سال بین المللی کینوا» نامگذاری کرد. و هدف از کشت بذر کینوا را، مبارزه با فقر و گرسنگی و تأمین امنیت غذایی مردم جهان عنوان نمود.

در حال حاضر بذر کینوا در بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران و استانی مانند همدان کشت می شود. این گیاه برای رشد نیاز به حداقل شرایط محیطی دارد و حتی در خاکهای زراعی فقیر نیز رشد می نماید. دوره رشد این گیاه کوتاه مدت بوده و نیاز به تعداد دفعات آبیاری کمی دارد. همه این عوامل باعث شده است که سودآوری آن قابل توجه و حتی نسبت به زراعت گندم، دو برابر باشد.علاوه بر این به صورت تضمینی نیز خرید می شود.

بذر کینوا برای کاشت

کشت بذر کینوا در همدان و خرید تضمینی آن

بذر کینوا بسیار ریز است و دارای وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم است. کشت بذر کینوا در همدان در دو نوبت بهاره و پاییزه امکان پذیر است. استان همدان جزو مناطق با آب و هوای معتدل است و مشکل شوری و خشکی ندارد. همچنین امکان کشت بذر کینوا در همدان به صورت دیم نیز وجود دارد.

برای کشت بذر کینوا در همدان به روش سنتی و مکانیزه می توان عمل کرد. البته کشت مکانیزه باعث افزایش عملکرد محصول کینوا خواهد گردید. برای کشت بذر کینوا، مراحل شخم، دو نوبت دیسک و کودپاشی باید انجام شود. میزان بذر کینوا مورد نیاز برای هر هکتار 8 تا 10 کیلوگرم است.

برای کشت مکانیزه بذر کینوا از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده نمود. در این صورت فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر، عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر و فاصله بذرهای کینوا در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر، باید رعایت شود. تعداد دفعات مورد نیاز برای آبیاری بذر کینوا، 5 تا 7 مرتبه با فاصله هر 10 تا 15 روز می باشد.

برای افزایش عملکرد بذر کینوا می توان از کودهای آلی و یا شمیایی مانند NPK ، سوپرفسفات تریپل و پتاس استفاده کرد. البته از مصرف بالای کود ازته باید پرهیز شود چرا که امکان ورس و در نهایت کاهش عملکرد را در پی خواهد داشت. برای برداشت محصول کینوا از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ کمباین می توان استفاده نمود.

بذر کینوا

خرید تضمینی بذر کینوا در همدان

همانطور که بیان گردید، استان همدان از جمله مناطق مستعد برای کشت و خرید تضمینی بذر کینوا در همدان می باشد. و به علت امکان کشت بذر کینوا در همدان به صورت دیم و آبی، و نیز امکان کشت در دو نوبت از سال، سودآوری قابل قبولی برای کشاورزان به همراه دارد. البته انتخاب تاریخ کشت، برای تولید محصولی با عملکرد زراعی بالا بسیار حائز اهمیت است. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در همدان و سایر مناطق ایران، می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید. و از مشاوره تخصصی و کاملاً رایگان ما در زمینه کشت بذر کینوا، بهره مند شوید.

بذر کینوا

همکاری در خرید تضمینی بذر کینوا در همدان

همچنین در این استان محصول کینوا تولیدی دارای کیفیت مطلوبی است. اما متاسفانه در مواردی، کشاورزان عزیز پس از خرید بذر و تولید کینوا، برای فروش محصول خود با مشکل روبه رو می شوند. مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، فعالیت می نماید.

این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد. همچنین پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا در همدان و تمام استان های کشور را، به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

به علاوه برای افراد علاقه مند در زمینه کشت کینوا در همدان و استان های مختلف کشور، کارگاه آموزشی در زمینه زراعت کینوا برگزار می نماید. این مجموعه دارای کارشناسان باتجربه ای است که تجربه کافی در زمینه کشت بذر کینوا در نقاط مختلف کشور را دارند. و اطلاعت خود در این زمینه را به صورت مشاوره کاملاً رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

برای تهیه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا، عقد قرارداد خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در همدان و سایر استان های کشور می توانید با ما تماس بگیرید. و از مشاوره رایگان در زمینه کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا در همدان و هر منطقه ای از کشور که هستید بهره مند شوید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *