مرکز فروش بذر کینوا در کشور

دانه کینوا

مرکز فروش بذر کینوا در کشور آماده ی همکاری و ارائه ی خدمات کامل به کشاورزان عزیز و علاقه مند در حوزه ی کشت کینوا می باشد و عقد قرار داد خرید تضمینی برای کشت کینوا تنها در این مجموعه در سطح کلان کشور امکان پذیر می باشد.

کینوا در ایران و مرکز فروش بذر کینوا

کینوا از خانواده اسفناج بوده و هم گروه گیاهانی مانند سلمه در ایران می باشد. کینوا بومی کشورهای آمریکای جنوبی بوده و در دهه ی اخیر به خاورمیانه پا گذاشته است. گیاه کینوا هم اکنون در ۷۰ کشور دنیا مورد کشت و کار قرار گرفته و دانه آماده به طبخ آن بعد از فرآوری به سایر کشورها صادر می شود.

واریته های مختلف بذر کینوا در سال ۸۸ به ایران وارد شده است. در بین این ارقام، تیتیکاکا بهترین عملکرد را به ثبت رسانده و قابلیت کشت در استان‌های مختلف را داشته است. بذر کینوا تیتیکاکا به رنگ سفید بوده و پوشش طلایی یا کرم رنگ دارد. برای کشت کینوا با میزان ۱۰ کیلو بذر در هکتار می توان متوسط عملکرد دو تن در هکتار را برداشت کرد.

مرکز فروش کینوا

انواع تقلب بذر و دانه کینوا در کشور و مرکز فروش آن

بذر کینوا بسیار ریز بوده و مراحل کشت آن مشابه کشت کلزا در ایران می باشد. بذر کینوا را می‌توان باخطی کار غلات کشت کرد و با کمباین کلزا نیز برداشت نمود. در حال حاضر فروشندگان بذر کینوا در کشور در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده اند و متاسفانه دانش لازم در مورد مباحث کشاورزی در بین فروشندگان بذر کینوا بسیار اندک است .

گاها دیده شده است که فروشندگان بذر کینوا در سطح کشور بذر کینوا را به جای دانه و دانه آماده به طبخ کینوا را به جای بذر به مردم و کشاورزان می فروشند.

در واقع این بذر کینوا پوسته ساپونین دار سمی دارد که برای جوانه زنی لازم است و پوسته آن نباید جدا شود تا بتواند جوانه زنی مناسبی داشته باشد. دانه کینوا برای آنکه بتواند مورد استفاده قرار بگیرد باید طی پروسه فراوری جدا شده و به صورت خوراکی تبدیل شود. در صورتیکه بذر مصرف شود فرد دچار مسمومیت‌های شدید گوارشی شده و آسیب های جدی به فرد می رساند.

مرکز فروش کینوا

کشت بذر کینوا در ایران و خرید تضمینی

لذا از خرید بذر و دانه نامرغوب و بدون شناسنامه پرهیز نموده و از معتبر ترین محل فروش بذر و دانه کینوا را تهیه نمایید. ارقام مختلف کینوا با ورود به کشور مورد اصلاح و بومی سازی قرار گرفته در بین این ارقام تیتیکاکا به مناطق خشک کشور سازگار بوده و توانسته عملکرد مناسبی را به ثبت برساند.

رقم تیتیکاکا توسط این مجموعه در بین کشاورزان علاقه‌مند توزیع شده و میزان ۱۲۰۰ هکتار را کشاورزان عزیز با همکاری این مجموعه زیر کشت کینوا برده اند و نه تنها از خدمات مشاوره این مجموعه استفاده می‌کنند، بلکه با خرید تضمینی این شرکت می‌توانند از فروش محصول خود اطمینان حاصل نموده و کینوا سفید مرغوب را تولید نمایند. کینوا سفید ایرانی توانسته است هم ردیف کینوا وارداتی دارای کیفیت بسیار خوبی باشد و قیمت بسیار مناسبی را نیز به خود اختصاص دهد.

ارتباط با کینوا

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *